A PwC közleménye szerint Magyarországon a másfél évvel ezelőtti jelentős áremelkedést követően most újra emelkedő tendencia jelei mutatkoznak. Jelenleg az éves növekedési ütem 2,5 százalékos. Az új modelleknek köszönhetően a legintenzívebb áremelkedés az alsó középosztályban tapasztalható.
Az elmúlt két évben az új autók forgalma enyhén visszaesett Magyarországon. A mini és kiskategóriás autók piacán érezhető csökkenést a korábban meglehetősen alacsony forgalommal bíró nagyobb autók iránti igény növekedése ellensúlyozta. Más országok autópiacaival ellentétben Magyarországon az egyterűek iránti kereslet nem emelkedett az elmúlt egy évben. Emellett a dízelüzemű autók továbbra is egyre nagyobb piaci részesedést tudhatnak magukénak, a benzinesek rovására.
A PricewaterhouseCoopers Újautó Árindexe – forgalommal súlyozott újautó árak alapján számított mutató – alapján Európa legdrágább autópiaca továbbra is Dánia, ahol az árak 93 százalékkal haladják meg az eurózóna átlagárát. A harmadik negyedévben – meglepetésre – a svájci autópiac számított a legolcsóbbnak.
A közlemény szerint egy kivétellel minden kategóriában esett az új autók forgalma Európában, köszönhetően azonban az alsó középosztály dinamikus bővülésének a teljes forgalom 0,2 százalékkal emelkedett az előző éves értékhez képest. A legnagyobb, 10,3 százalékos visszaesést és a legmagasabb, 6 százalékos áremelkedést egyaránt a mini kategória produkálta.