Nissan Coupé Európának

Európának és az USA-nak szánja a Nissan a Tokióban bemutatott hátsókerék-hajtású Foria modelljét.

Egyelőre ugyan tanulmányautóként mutatkozik be a Nissan Foria a Tokiói Autószalonon, de a hírek szerint lesz sorozatgyártású utódja. A 4,35 méter hosszú, 1,7 méter széles illetve 1,37 méter magas jármű a klasszikus autóépítést követi. A 2,7 méter tengelytávú autóban a motor előre kerül, amely a hátsó kerekeket hajtja.

Hasonlóan a Mazda RX-8-hoz a Foria is négyajtós, ahol az ajtók oldalanként egymással szemben nyílnak. A 2+2 üléses kupéban nincs B oszlop, annak szerepét a masszív hátsó ajtó látja el. Ez a megoldás megkönnyíti a hátsó ülés használatát.

Erősíti a kupés jelleget, a masszív C oszlop, illetve a krómozott A oszlop és oldalsó üvegkeretek. Mind a lámpatestek, mind a kilincsek a karosszériába simulnak, szinte teljesen sima az autó felülete. A látvány szerves részét képezik a 18 colos felnik és az oldalsó kopoltyúszerű levegőnyílások.


Fotó: Vezess.hu

High-tech látványú, luxus utasteret rejt a letisztult formavilágú autó. Nem csak az ülésekre, a kormányra és az ajtópanelekre került bőrborítás, hanem a műszerfalat is befedték vele. A sportos érzést az alumínium kiegészítők és az izgalmas formák okozzák.

A valódi száguldásról 2,0 és 3,5 liter közötti hengerűrtartalmú motorok gondoskodnak. Ezekhez a manuális mellett automata sebességváltó is kapcsolódhat, amelyet persze a kormány mögötti karokkal lehet vezérelni. A Foria technikáját négykerék-kormányzás teszi teljessé.

Címkék: autó