A Yahoo! Kínában terjeszkedik

A Yahoo 1 milliárd dollár készpénzt fizet a kínai Alibaba.com - Kína legnagyobb online kiskereskedésében - való részesedéséért. A cég számára azért is létfontosságú a terjeszkedés, mert Kína a világ második legnagyobb internetes piaca - tájékoztat a Bloomberg.

A kaliforniaia Sunnyvale-ban székelő Yahoo az Alibaba legnagyobb befektetője lesz. A társaság 40 százalékos részesedése a Yahoo-nak 35 százalékos szavazati jogot jelent majd.

A vásárlás, mely a cég legnagyobb beruházása az Overture Services-zel való 2003-as akvizíciója óta, növelni fogja a vállalat kínai terjeszkedését. Így akarja a Yahoo az ország legnagyobb online aukciós weboldalát működtető eBay Inc-vel való versenyt  fokozni.

A lépés megvilágítja azt a tendenciát, mely szerint az amerikai internetes vállalatok egyre nagyobb érdeklődést mutatnak Kína iránt. A Yahoo, a Google és az eBay a tengeren túlra terjeszkednek, mert a nemzetközi piacok gyorsabb növekedést mutatnak az amerikainál. A Yahoo nemzetközi eladása 84 százalékkal, 383 millió dollárra nőtt a második negyedévben, szemben a tavalyi 39 százalékos amerikai növekedéssel, mely 870 millió dollár volt.

Kínának körülbelül 103, az Egyesült Államoknak pedig 203 millió web felhasználója van – az InternetWorldStats.com legfrissebb adatai szerint.