A német T-Mobile a Google-t választotta

A T-Mobile Németország a Google oldalát fogja használni a jövőben telefonjain az interneten való szörfözés kiindulópontjaként - jelentette be a cég szerdán.

Európa második legnagyobb mobilszolgáltatójának bejelentése szerint szeretne előfizetőinek teljes szintű internet-elérést biztosítani, ezért felhagynak a korábbi koncepcióval, melynél csak a szolgáltatók által választott weboldalakat tudták megnézni a felhasználók.

A Google portállal kötött együttműködési megállapodásnak köszönhetően a mobilkészülékek internetes nyitólapja a Google keresőoldala lesz. “A Google weboldalával az első pillanattól kezdve azt szeretnénk éreztetni előfizetőinkkel, hogy a mobiltelefonjukkal ugyanazt az internetet hordják a zsebükben, mint amit otthon is használnak” – mondta Ulli Gritzhun, T-Mobile vezetőségi tag a cég főhadiszállásán tartott sajtótájékoztatón Bonnban.

A cég közlése szerint az egyes internetoldalak letöltési ideje is összemérhető lesz a személyi számítógépnél megszokottal. A szolgáltatás havi 10 eurós előfizetési díja 30 megabyte adatforgalmat foglal magában. Ellentétben versenytársaival a legnagyobb német mobilszolgáltató nem kíván olcsó modellekkel megjelenni a piacon. Csökkenteni kívánja emellett az akciók keretében támogatott készülék-értékesítéseket is, különösen a feltöltőkártyás előfizetésnél.

Érdekes, hogy a hazai T-Online oldal, illetve az [origo] internetes keresője a konkurens Yahoo keresőmotorját használja.

A mobilszolgáltatók évek óta hiába próbálják meggyőzni előfizetőiket, hogy a használják másra is telefonjaikat a beszélgetésen és az SMS-en kívül. A percdíjak csökkentése miatt más bevételi forrásokból – többek között az internet-hozzáférésből, illetve egyéb szolgáltatásokból – kell pótolniuk a kiesést írja a CNN. A vásárlók jó része kerülte az olyan mobilos internethozzáféréseket, mint például a T-Mobile régi T-Zone-ja vagy a Vodafon Live!-ja, mivel túl bonyolultnak és drágának tartották. A T-Mobile “web’n’walk” (webezz és sétálj) névre keresztelt internetes kampánya keretében a szörfözésre alkalmasabb nagyobb kijelzőjű készülékekkel és alacsonyabb tarifákkal próbálja meggyőzni fogyasztóit.

A “web’n’walk” júliusban indul Németországban és Ausztriában, később az év folyamán Nagy-Britaniában, Hollandiában és Csehországban is elérhető lesz. A mobilszolgáltató igencsak sokat vár új szolgáltatásától. Grizthun elmondta, hogy 2006 végéig hat számjegyű előfizetőre számítanak és reménykednek abban, hogy a szolgáltatás révén előfizetőnként 10 eurós többletbevételhez jutnak majd havonta olvasható a ZDNet oldalán.

A T-Mobile-nál jó ütemben halad a 2006 végéig egymilliárd eurós költségcsökkentést előirányzó tavaly indított takarékossági program végrehajtása. Tavaly szeptember óta Európa szerte 1200 munkahelyet épített le a társaság. Az idei évre tervezett 500 millió eurós költségcsökkentést az előzetes adatok szerint túlteljesíti. Az eredmény és a haszonkulcs javításának kényszere különösen a német piacon gyakorol nyomást a Deutsche Telekom mobilszolgáltató leányvállalatára. A Vodafone D2 az ügyfélszám növekedési üteme terén szorongatja egyre jobban.