Fél nap várakozás után törölte budapesti járatát a WizzAir, több utas a montenegrói reptéren rekedt

Sokaknak a repülőtér műanyag székein kellett tölteniük az éjszakát. 

Hosszú napjuk volt azoknak, akik kedden a WizzAir repülőgépével szerettek volna Budapestre jutni Podgoricából – írja a hvg.hu. A gépnek az eredeti tervek szerint kedden 12 óra 50 perckor kellett volna felszállnia Montenegró fővárosából, de a járat végül el sem indult, és hivatalosan csak éjfél körül törölte a légitársaság. Így sokaknak a repülőtér műanyag székein kellett tölteniük az éjszakát.

Az egyik utas szerint egész nap azzal hitegették őket, hogy idővel majd felszáll a gép. Majd öt óra várakozás után látták, hogy elhagyja egy Gdanskba tartó repülő Podgoricát, ekkor ők egy 4600 forintot érő kupont kaptak, amiből egy nutellás muffint tudtak venni maguknak. Később kaptak még egy hatezer forintos kupont is. Este kilenckor újra megnyitották a kaput, de arról semmilyen tájékoztatást nem kaptak, hogy mi okozza a fennakadást.

Már túl voltunk az utasfelvételen, és várakoztunk a beszállásra, amikor nem sokkal éjfél előtt közölték velünk, hogy végül törölték a budapesti járatot. Azt nem árulták el, hogy miért, csak a kezünkbe nyomtak egy tájékoztatót a jogainkról

– részletezte élményeit egy utas, akit váratlanul ért a hír, hiszen egész nap azzal hitegette a légitársaság, hogy elindul a repülő, csak késik, így hirtelen szállást sem tudott foglalni magának és az egész éjszakát a reptéren töltötte.

Podgoricából hetente kétszer indít gépet közvetlenül Budapestre a légitársaság, szombatonként és keddenként. Először felajánlották a Montenegróban rekedt utasoknak, hogy hazamehetnek a szombati repülővel, de közben kiderült, hogy az már tele van, így a legközelebbi lehetőség a keddi járat. A lapnak nyilatkozó utas szerint végül azt mondta nekik a WizzAir, hogy oldják meg maguknak a hazautat, ami rengeteg pluszköltséggel jár.

Frissítünk!

A légitársaság azt közölte, hogy a járatot időjárási ok miatt kellett törölni, az ugyanis nem tette lehetővé a járat biztonságos teljesítését. A podgoricai repülőtéren a Budapestről érkező járat nem tudott leszállni, ezért a tiranai repülőtéren landolt, majd onnan többszöri próbálkozás ellenére sem tudott Podgoricába átrepülni a nem megfelelő időjárási körülmények miatt. Mivel idő közben a járat személyzetének repülési ideje a végéhez közeledett, a repülőgépnek a szigorú szabályoknak megfelelően vissza kellett térnie Budapestre.

 

„A járat késéséről, majd törléséről az utasokat a mobilalkalmazáson keresztül és e-mailen is folyamatosan tájékoztattuk. Ezeket az üzeneteket a Wizz Air a foglaláshoz rögzített e-mail címre, illetve mobil telefonszámra küldi, ezért fontos, hogy olyan e-mail cím és telefonszám szerepeljen a kapcsolattartási adatoknál, amelyhez az utas hozzáfér. Sajnos a podgoricai szállodák túlterheltsége miatt az érintett utasokat nem tudtuk a közeli szállodákban elhelyezni, így ők a felmerülő költségeik visszatérítését kérhetik” – tudatták.