Belföld

Távozik a Mediaworks éléről a fideszes médiabirodalom kulcsfigurája

Lemondott a Mediaworks vezetéséről Liszkay Gábor, akit a  Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA) kuratóriumának felkérése alapján lényegében a kormánypárti médaibirodalmat is működtette.

Sosem látott kormánypárti médiabirodalom állt össze vezényszóra
Fideszes felügyelőket kaptak a milliárdokat érő médiacégek, amelyekről a kormányközeli oligarchák egyszerűen lemondtak.

Liszkay közleménye szerint „mára megvalósult a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány portfóliójának teljes szervezeti és  gazdálkodási integrációja”, ezért a megbízatása lejárt. Ez lényegében azt takarja, hogy a korábban független sajtótermékek nagy része beépült a Mediaworksbe.

Liszkay Gábor 2018-ban kapta a KESMA-tól azt a megbízatást, hogy megszervezze a gigantikus médiacsoportot. A hatalmas sajtókonglomerátum 2018 november végén jött létre, amikor néhány óra alatt a komplett jobboldali médiatulajdonosi hálózat felajánlotta saját termékeit az alapítványnak. Azóta oda tartoznak a megyei lapok, a Hír TV, az Echo TV, az Origo.hu kiadóvállalata, a Magyar Idők (immár Magyar Nemzet), a Bors, a Nemzeti Sport, a Lokál, a Figyelő, a Ripost és számos rádióállomás.

A Mediaworksöt 2016 óta vezette Liszkay: abban az évben került Heinrich Pecinától Mészáros Lőrinchez a vállalat, amely  az év októberében megszüntette a Népszabadságot.

Kiemelt kép: Marjai János / 24.hu

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

A cikkhez ide kattintva szólhatsz hozzá.
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.