Belföld

Testületileg tiltakozik az új NAT ellen egy pécsi gimnázium munkaközössége

A pécsi Janus Pannonius Gimnázium magyar nyelv és irodalom tanári munkaközössége az első tantestületi közösség, amely testületileg adott ki tiltakozó nyílt levelet az új NAT ellen — számolt be a 444.hu. A levélet a Facebookon tették közzé, itt elolvashatja. A  tiltakozó nyilatkozatot eddig 31-en írták alá, az 50 fős tantestületből ennyien kérik a tanárokat a kormány előtt képviselő Nemzeti Pedagóguskart, hogy érje el a most elfogadott NAT visszavonását.

Úgy gondoljuk, nem lehetünk kiszolgálói annak a NAT-nak, mely egyeztetés, érdemi vita nélkül, tartalmát és szerzőit a szakma előtt titokban tartva született. Ebben az országban a mi felelősségünk sem kisebb, mint a politikusoké. Nem kívánunk végrehajtói lenni a politika és az ideológia által vezérelt oktatáspolitikának, amely még tovább ront a közoktatás helyzetén

— áll a nyílt levélben, amelyben kifejtik, hogy milyen konkrét problémáik vannak az új Nemzeti Alaptantervvel. Többek között azt nehezményezik, hogy bár a NAT csökkenti az óraszámokat, mégis tovább növeli a tananyagot, lexikális ismeretek sokaságát írja elő kompetenciafejlesztés helyett és nem vesz tudomást a különböző iskolatípusok sajátosságairól, az ott tanulók igényeiről, lehetetlenné teszi a differenciálást, tehetséggondozást és felzárkóztatást.

Tanárként is megalázónak tartják a NAT-ot, mint írják, az

szolgává alacsonyítja az önállóság és a választás lehetőségétől megfosztott kollégákat.

A 444.hu szerint a magyartanárok kezdeményezéséhez az iskolán belül később csatlakoztak még a művészeti tárgyakat oktató tanárok, akik szerint az új NAT bevezetése után

rendkívül kevés idő jut majd a képzőművészetek és a zene megismertetésére, megszerettetésére, kreatív személyiségek nevelésére.

A 444-nek a kezdeményező magyartanárok munkaközösségének tagjai úgy fogalmaztak:

Semmiféle politikai szándék nem vezérel bennünket a tiltakozásban. Egyszerűen úgy gondoljuk, az új NAT elfogadásával átlépnénk egy erkölcsi határvonalat, amelyet a diákok és a magyar kultúráért érzett felelősségünk miatt nem tehetünk meg. Nem vagyunk hajlandók olyan tananyagot átadni diákjainknak, melynek összeállítását politikai és ideológiai szándékok motiválták.

Kiemelt kép: Google Street View

Ajánlott videó

Olvasói sztorik