Belföld

Egy csomó ember a ferihegyi reptéren rekedt, a tegnap esti gép talán ma este indul el

Szerdán le kellett zárni a ferihegyi repülőteret, futópályahiba miatt. A reptértől kapott információk szerint este nyolc körülre sikerült kijavítani a hibát, és onnantól újra indultak, és leszállhattak a gépek.

A hiba miatt tegnap 28 gép nem tudott felszállni. Arról, hogy mi van ezekkel a gépekkel, várjuk a reptér válaszát. Egy olvasónk – 140 pórul járt társa nevében is – ugyanakkor arról számolt be, hogy a tegnap este hét órára kiírt korfui gép még mindig nem indult el:

Tegnap délután 17:00 óta Ferihegyen dekkolunk… 19:00-kor indult volna a gépünk, de késett minden repülő, mert úthiba keletkezett a kifutópályán. Elvileg annak 20:00-kor vége lett, és nekünk azt mondták, hogy 20:50-kor indul is a gépünk, majd abból lett 21:50. Természetesen 21:50-kor sem indult el a gép, mert azt mondták, hogy a gép bent áll, de nincs busz amivel oda tudnak vinni.

Fél óra múlva már volt busz, de akkor meg sofőr nem volt, aki elvinne minket a repülőhöz. (Közben 23:00-kor beszállították azokat a korfui utasokat, akiknek 14:35-kor kellett volna elrepülniük.) Majd egy óra múlva kiderült, hogy se busz, se repülő nincs, és mindenki felszívódott, csak mi utasok maradtunk a váróban. Két rendőr nem sokkal később megjelent és azt mondta, hogy az a gép, ami az előbb ment el, kirakja az utasokat és utána visszajön értünk, és minket is elvisz Korfura, körülbelül 01:40 perckor.

01:40 perckor sem volt még itt értünk a gép és a rendőrök azt mondták, hogy 3:40-re ér vissza majd. Ebből lett 5:10. Az utazom.com oldalon foglaltuk a szállást, repülőjegyet, őket is hívogattuk egész éjjel, de nem tudtak semmi értelmeset mondani. 5:10-kor sem indultunk el a gép, és kiírták hogy 21:35 -kor indulunk.

Se ételt se italt nem adnak. 600 forintos kuponnal akarják kiszúrni a szemünket. Felháborító ami itt folyik. Jegyzőkönyvet nem hajlandóak aláírni! Mindenki másra mutogat , az utazási iroda a légitársaságra a légitársaság pedig Ferihegyre. Több gyerekes család van itt. Hideg kövön alszanak vagy épp sírnak!

Éjszaka egy másik korfui géppel kapcsolatban hasonlókról számolt be egy utas egy Facebook-videóban:

Közzétette: Kurucz Zoltán – 2019. június 19., szerda

Felhívtuk az utazom.com-ot, ahol megerősítették, valóban csak ma este fél tízkor fog elindulni a tegnap esti korfui gép. Azt mondták továbbá, nem igaz, hogy nem foglalkoznak az utasokkal. Kérdeztük, mit jelent ez, kint van-e valaki tőlük a reptéren, de erre nem válaszolt az ügyintéző. Annyit mondott, ha kíváncsiak vagyunk, menjünk ki, és nézzük meg. Kérdeztük, miért nem indul el előbb a gép, a válasz az volt, hogy a légitársaság nem tudja előbb elindítani a charterjáratot.

Reggel kezdtek el foglalkozni az utasokkal

Olvasónk elmondása szerint reggel a Smart Wings légitársaságtól érkezett egy nő, aki szállást és taxit intézett. A vidékieknek biztosítottak szállást, ahol le tudnak zuhanyozni, pihenni. A pestiknek pedig taxit rendeltek (ezt a légitársaság fizeti), amivel haza lehetett menni, estére pedig vissza a reptérre. Hívni fogják őket, hogy mikorra várják a taxit.

Az utazom.com reggel óta folyamatosan hívja és tájékoztatja őket, ha van fejlemény (de eddig nem tudtak ők se mondani semmi újat), valamint elkezdték a kártérítést intézni. Kaptak egy 5000 forintos kupont, amit az egyik étteremben fel lehet használni, de olvasónk még nem próbálta.

Olvasónk pesti, úgyhogy a taxit kérték, most otthon pihennek és várják hogy hívják őket. Háromnegyed azt lehetett tudni, hogy a szerda este hét órási korfui gép legújabb indulási időpontja csütörtök 23.45 lesz.