Belföld

Rogán vitte a selyemzsinórt a jobboldali médiát ekéző Varga Istvánnak

Hétfőn este váratlanul felajánlotta lemondását a Közép-európai Sajtó és Média Alapítvány kuratóriumának elnöke. Varga István az MTI-n keresztül szűkszavú közleményben tudatta döntését.

Az MDF-es, majd fideszes parlamenti képviselői múlttal rendelkező ügyvéd csak néhány hétig volt az újonnan létrejött fideszes médiabirodalom legfőbb ura. A jelenleg 476 médiaterméket összefogó konglomerátum alig több mint két hónapja, november végén jött létre, amikor néhány óra alatt a komplett jobboldali médiatulajdonosi hálózat felajánlotta saját termékeit az alapítványnak. Azóta oda tartoznak a megyei lapok, a Hír TV, az Echo TV, az Origo.hu kiadóvállalata, a Magyar Idők (holnaptól: Magyar Nemzet), a Bors, a Nemzeti Sport, a Lokál, a Figyelő, a Ripost és számos rádióállomás.

A 24.hu információja szerint a magyar sajtótörténet példátlan méretű médiabirodalmának főnöki posztját elfoglaló

Varga Istvánnak hétfőn Rogán Antal kabinetminiszter tolmácsolta a kegyvesztettségéről szóló politikai döntést.

A miniszterelnök környezetében ugyanis nagyon komoly felháborodást keltett a Behir.hu-n hétfőn délután megjelent Varga-interjú. Rogánék nem tartották megbocsáthatónak, hogy a jobboldali médiaalapítvány főnöke olyanokat mondjon, hogy a kormánykritikus sajtó messze igényesebb, jobb minőségű, mint a kormányoldal sajtótermékei.

Azt, hogy Varga állításai mennyire elevenére tapintottak az irányított médiájára támaszkodó Fidesz-kormányzatnak, az is mutatja, hogy kedden Kocsis Máté, a Fidesz frakcióvezetője körlevélben sietett elnézést kérni a jobboldali újságíróktól. Kocsis szerint a lemondatott KESMA-főnök állításai méltatlanok és valótlanok voltak, mert a jobboldali média igenis igényes, és intellektuális fölényben van a “poszkommunista és liberális kollégákhoz” képest.

Tovább rontott Varga helyzetén, hogy őszintén beszélt a hurráoptimista kormányoldali propagandáról is. A közmédiára, valamint az Echo és a HírTV-re utalva azt mondta: nem azt szeretné látni,

hogy minden szép és jó és mindenki jól szerepelt, és a kormánynak csak hibátlan döntései vannak. (..) Ez nem propaganda, ez nem sajtó, ez valami egészen más. Na, ebben kéne változtatni.

Az interjú hátteréről megpróbáltuk megkérdezni Varga Istvánt, de nem sikerült szóra bírni. Rogán Antal szerepével kapcsolatban pedig megkerestük a Miniszterelnöki Kabinetirodát, onnan egyelőre nem kaptunk választ.

Varga egyébként januárban a 24.hu-nak is interjút adott, de akkor még csak az Élet és Irodalmat dicsérte („az alapítvány célja pont az, hogy a keresztény oldalon is az ÉS-hez hasonló profi újságírás legyen”), és úgy fogalmazott, a közmédia távolról sem tökéletes. Az általa vezetett alapítvány termékeinek földbe döngölésétől akkor még eltekintett.

Kiemelt kép: Fülöp Dániel Mátyás / 24.hu

Ajánlott videó mutasd mind

Ha kommentelni, beszélgetni, vitatkozni szeretnél, vagy csak megosztanád a véleményedet másokkal, a 24.hu Facebook-oldalán teheted meg. Ha bővebben olvasnál az okokról, itt találsz válaszokat.

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.