Belföld

Az igazgató szerint nem tiltották el a ballagástól az aspergeres kisfiút

Múlt héten írtunk arról, hogy egy anya osztotta meg Ki érdemli ki a ballagást? című írását, miszerint a nyolcadik osztályos fia nemkívánatos személy lett a saját ballagásán egy jó nevű budapesti általános iskolában. Az anya úgy érezte, nem hallgathat arról, ami velük zajlik, hiszen az “fémjelzi az egész oktatási rendszer embertelenségét, azt kifosztottságot, amit egyetlen gyermek sem érdemel meg”.

Aspergeres, nem engedte az iskola, hogy elballagjon
Nem kívánatos személy lett a saját ballagásán.

Az anya szóvá tette, hogy miért nem értesítik őt egyetlen kirándulásról és az utolsó közös fotózásról sem. A válasz az volt, hogy magántanulóknak nem szokás részt venni az iskolai rendezvényeken. A szülő a 24.hu-nak később azt mondta, a kisfiú alapvetően barátságos, de az események hatására egyre frusztráltabbá vált, az anya már nem is meri megemlíteni neki az osztálytársait, hiszen nem tudja, milyen reakció fogadja majd.

Nemcsak a ballagást, az iskola szeretetét is elvették az aspergeres kisfiútól
Édesanyja szerint történetük nem egyedi eset, a kisfiához hasonló gyerekeknek pedig nem speciális iskola kell, hanem speciális odafigyelés.

A hvg.hu megkereste az érintett iskola igazgatóját. A Mindenki című filmből ismert Bakáts téri Ének-Zenei Általános Iskola vezetője, Bodó László azt mondta: a szülő által leírtak döntő része hazugság. A tantestület csak nem tartotta szerencsésnek, ha a fiú részt vesz a ballagáson,mivel nem volt jelen az osztály életében. Állítása szerint ők leszögezték, hogy ha a kisfiú szeretne, részt vehet az ünnepségen.

Az külön felháborító volt, hogy a szülő azt írta: azért nem engedjük a ballagást, mert gyermek aspergeres. Ez olyan mértékű csúsztatás, ami egyszerűen galádság

– mondta Bodó László. Szerinte hazugság az is, hogy a tanárok nem vették figyelembe a diák speciális szükségleteit.

Az, hogy megint politika lett a magyar iskolából, nagyon elkeserít bennünket, tette hozzá.

Ha ő lenne az oktatási miniszter, arra törekedne, hogy legalább 30 év múlva legyen egy jó oktatási rendszer, mivel szerinte a reformkísérletek nem hoztak eredményt.

Fontos lenne, hogy elérjük, a tanári pálya ne ilyen lenézett nulla legyen, mint amilyen ma.

(Kiemelt képünk illusztráció, nem a történet főszereplőjét és nem azt az iskolát ábrázolja.)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik