Az ugyan nem derül ki a tervezetből, hogy pontosan mi az az ismételt súlyos jogsértés, ami miatt egy terméket törölhetnek a nyilvántartásból, mindenesetre a széles portfólióval rendelkező, “több lábon” álló piaci szereplőknek alaposan át kell majd gondolniuk hazai terveiket, ha az újabb csomagot elfogadják – áll a lapban.
Ha elfogadják ezt a koncepciót, akkor átfogó felülvizsgálatra kerül sor a kiadott hatósági engedélyek tekintetében. Azok, akik nem felelnek meg az új feltételeknek, féléves türelmi időt kapnak, hogy rendezzék soraikat.
A koncepció szerint “a médiaszolgáltatók közönségaránya és a sajtóterméket kiadók piaci részesedése a sokszínű médiapiac fenntartása, valamint a tájékoztatási monopólium létrejöttének megakadályozása céljából e törvény keretei között korlátozható”.
Különféle szabályok vonatkoznának a 20-25-30-35 százalék, illetve annál magasabb nézettségű/hallgatottságú szolgáltatókra, attól függően, hogy milyen piaci szegmensekben milyen részesedéssel vannak jelen.
Ha például egy tévéadó évi átlagos közönségaránya 35 százalék fölötti – bár ilyen jelenleg nincs, sőt a piac inkább töredezik -, vagy a tévés, rádiós, nyomtatott, illetve online piacon együttesen 40 százalék feletti arányt ér el, akkor korlátozzák a szolgáltatót és “bármely tulajdonosát” is: nem indíthat új szolgáltatást, és nem szerezhet részesedést más médiavállalkozásban. Viszont köteles műsorstruktúrája módosításával “vagy egyéb módon intézkedni a médiapiac sokszínűségének növelése érdekében” – írta a Népszabadság.