Együttműködne a BKV a biciklisekkel

Városban elsősorban az eszünket használjuk, ne az autót – mondta Kiricsi Karola, a BKV szóvivője. Ő már csak tudja, hiszen éveken át a dugókról tudósította a Fővinformot. A közlekedési vállalatnál Bécsről vennének példát.

Évente 300 ezer biciklit vesznek a magyarok, ez pedig jóval több, mint az eladott autók száma, mégsincs elég kerékpáros út a fővárosban – panaszkodott László János, a Magyar Kerékpáros Klub (MK) ügyvezetője újságírók előtt. A BKV-t is akadályozzák a dugók, ezért az MK és a közlekedési vállalat együtt közlekedik majd a városban április 22-én, a Föld napján.

A közösségi közlekedés két szószólója a BKV egyik autóbuszán tartott sajtótájékoztatóján uniszónóban hangoztatta: a közösségi közlekedés a kipufogógázoknak csak 6 százalékát okozza. Ezt gyorsan össze is hasonlították a teherautókkal (34 százalék) és az autókkal (40 százalék).

A békávézók csak hat százalékért felelősek, miközben a fővárosiak 60 százaléka utazik tömegközlekedéssel – vagyis a buszozók tízszer kevesebb levegőt tesznek tönkre – foglalta össze a hatástanulmányokat Zelenák Tibor, a BKV sajtóirodájának vezetője.

A Föld napján munkához láthatnak a graffitizők: a Városháza téren egy autóbuszt együtt festhetnek ki gyerekekkel és Merényi Dániel grafikussal.

Nem a bécsi hibákat akarják

A korábbi meglehetősen hűvös viszony – úgy tűnik – megváltozott a biciklisek és a BKV között. Míg korábban a cég vezetése nem rajongott a kerékpárosok ötleteiért, február óta az MK-val együtt vizsgálják az együttműködés lehetőségeit. Lapunk információi szerint a bécsi modell lehet a példa. Ugyan ott már 15 éve együtt dolgozik a bécsi közlekedési vállalat és az ottani kerékpáros klub, még mindig vannak megoldatlan problémák. Az új BKV-vezetés viszont szeretné elkerülni az ottani gondokat.

Címkék: Belföld