Itt a lehetőség, hogy elküldje a nevét a Marsra

A NASA újabb lehetőséget kínál az embereknek arra, hogy eljuttassák nevüket a Marsra az InSight leszállóegység segítségével. A szerkezet a tervek szerint 2018 novemberében landol majd a vörös bolygón.

2015-ben közel 827 000 személy adta meg a nevét a NASA-nak, hogy felkerüljenek egy robotizált űrszonda mikrochipjére. Az űrhivatal most újabb lehetőséget kínál arra, hogy eljuttassuk neveinket a Marsra.

A Mars továbbra is izgalomban tartja az űrrajongók minden korosztályát

– mondta Bruce Banerdt, az InSight misszió vezető kutatója és a NASA munkatársa. A szakértő hozzátette, az új projekt esélyt biztosít az embereknek, hogy a vörös bolygó belsejét tanulmányozó program részesévé váljanak.

A név elküldése „törzsutasi” pontokkal jár, melyek azt mutatják, hogy az adott személy mennyiben vett részt a Mars feltérképezésében. Ezek a pontok több küldetésen át vagy éppen több évtizedig is gyűjthetőek. Azok, akik már 2015-ben is jelentkeztek az InSight projektnél, letölthetik „beszállókártyájukat” és megtekinthetik „törzsutasi” pontjaikat.

Korábban egy másik chip, amelyet az Orion első, 2014-es repülése alatt használtak, nagyjából 1,38 millió nevet szállított.

Az InSight után legközelebb a 2019-ben induló Exploration Mission-1 során utazhatnak átlagemberek nevei a NASA egyik űreszközén.

A projekt elsőként hozza majd össze az SLS (Space Launch System) rakétát és az Oriont, melyek segítségével a Holdon túlra utazhatnak az űrhajósok.

Az InSight lesz az első szerkezet, amely a Mars mélyét fogja tanulmányozni. Az űreszköz egy szeizmométert telepít majd, mellyel mérheti a marsrengések és a meteorbecsapódások erejét. Ezen jelenségek szeizmikus erejével a műszer a bolygó mélyét is elemezheti. A szondához emellett egy önmeghajtású hőérzékelő is tartozik majd, amely bármely korábbi eszköznél mélyebbre fogja ásni magát a Mars talajába.

Az InSight vizsgálatai sokat segíthetnek a Mars, illetve a kőzetbolygók, például a Föld fejlődésének megértésében.

A NASA 2017. november 1-ig várja a nevezéseket. Az új kezdeményezésre erre a linkre kattintva lehet jelentkezni.

(Kiemelt kép: NASA/JPL-Caltech)