Ha mindig űrhajós szerettél volna lenni, van egy jó hírünk

Bodnár Judit Lola

hypevadász. 2017. 07. 15. 09:33

Sajnos nem a lakossági űrhajózást tették ingyenessé – viszont a NASA lélegzetelállító Plútó-kirándulásán akárki azonnal részt vehet. A New Horizon adatait felhasználva ugyanis tudósok összeraktak néhány egészen elképesztő videót, amelyekkel gyakorlatilag átrepülhetünk a Plútó felszíne felett.

A földihez hasonló egyedi hóképződményeket fedeztek fel a Plútón
Bolygókutatók egy csoportja időjárási előrejelzési modellek, valamint számítógépes szimulációk segítségével felfedezte, hogy egy egyedi földi hóformáció a Plútó felszínén is megtalálható. Mai tudásunk szerint ezek az alakzatok páratlanok az univerzumban. Az eredményekről a kutatók a Nature folyóiratban számoltak be.

Az egyik videón a Sputnik Planitia nevű jégmező felett repülhetünk el, a Voyager Terra és a Pioneer Terra hegyvidékein a Tartarus Dorsa nevű területig, ami nem csak élménynek óriási, de egy rakás új tudást tesz elérhetővé a kutatóknak. Ráadásul nem ez az egyetlen ilyen videó, egy másik felvétel a Charon felett húz el, ezen a Serenity Chasma kanyonja, a Dorothy Gale kráter, a Planum nevű vulkán és a Clarke Montes hegy is látható.

A New Horizon még 2015. július 14-én repülte körbe a Plútót, ez volt az első alkalom, hogy tudósok ilyen közeli képeket kaptak a bolygóról. Ennek az évfordulóját ünnepli a NASA a videókkal, amelyek mellé a Plútó és a Charon részletes térképét is kiadták.

via Mashable