A Föld mellett húz el egy nagy aszteroida szerdán

24.hu

2017. 04. 19. 11:51

A Föld közelében halad el szerdán egy három éve felfedezett, viszonylag nagy aszteroida - erősítették meg az amerikai űrkutatási hivatal, a NASA kutatói.

A 2014 májusában felfedezett, 2014 J025 jelű kisbolygó – amelynek legnagyobb átmérője a becslések szerint 1,4 kilométer – biztonságos, 1,8 millió kilométeres távolságra fog elrepülni a Föld mellett, ami Föld-Hold-távolság 4,6-szeresének felel meg.

“Meg tudjuk mondani néhány másodperces pontossággal, hogy az objektum mikor lesz a legközelebb, és néhány száz kilométeres eltéréssel azt is, hogy mekkora lesz ez a távolság” – mondta el telefonon Davide Farnocchia, a NASA Föld közeli objektumokat vizsgáló programjának matematikusa.

Hozzátette, hogy az aszteroida pályájáról az elmúlt években begyűjtött adatokból mindez nagy biztonsággal megállapítható. Mint ahogy az is, hogy a következő 500 évben a J025 nem közelíti majd meg ennyire a Földet.

Bár az égitest kétszer olyan fényes, mint a Hold, szabad szemmel nem lesz látható. Otthoni távcsövekkel azonban szerdától egy vagy két éjszakán keresztül is láthatják az égboltot figyelő amatőr csillagászok.

A szakemberek ismerete szerint hasonló méretű aszteroida legközelebb 2027-ben fog elhaladni a Föld mellett, amikor az 1999 AN10 jelű, 800 méter átmérőjű kisbolygó egy Föld-Hold-távolságra (380 ezer kilométerre) fogja megközelíteni bolygónkat.

(MTI)

Budapest, 2015. augusztus 27.
Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója az új Solaris-Skoda trolibuszok sajtóbemutatóján a BKV X. kerületi  Zách utcai trolibuszgarázsában 2015. augusztus 27-én. Napokon belül megkezdődik a 36 új trolibusz tesztüzeme Budapesten, amelyek „önjáróak”, akár négy kilométert is meg tudnak tenni behúzott áramszedővel. Az alacsonypadlós járművek közül a csuklós trolikon 104, a szóló járműveken 64 ember utazhat egyszerre.
MTI Fotó: Marjai János