Egy nap közel fénysebességgel száguldó rakétákat építhetünk majd

Amíg a technológia nem elég fejlett, sok kutató inkább a számításoknál marad. Így volt ezzel az a norvég szakember is, aki az Acta Astronautica-ban megjelent új tanulmányában azt írja le, hogy mennyi esély van a fénysebesség 99,999 százalékával utazó fotonrakéta elkészítésére.

A szakértő szerint az emberiség a közeljövőben még nem tudja létrehozni ezt az eszközt, ugyanakkor egy napon, amennyiben a technológia már elég fejlett lesz, megalkothatunk egy ilyen gyorsan száguldó rakétát.

Espen Gaarder Haug, a Norvég Egyetem Élettudományi Karának kvantitatív pénzügyi szakembere szerint korunk fizikájának matematikája sokban hasonlít az általa használt matematikához. Ezen gondolatból kiindulva Haug úgy gondolta, érdemes lenne új szemszögből megvizsgálni a fotonrakéta elkészítésének valószínűségét.

A szakember munkájában azokat az adatokat használta fel, melyekkel az eddigi fotonmeghajtáshoz kapcsolódó projektek is dolgoztak.

Egy ilyen fotonrakéta óriási lökést adhatna az Univerzum felfedezésének, hiszen elképesztő módon felgyorsítaná az űrutazást.

Bár egy közel fénysebességgel száguldó rakéta lehetetlen elképzelésnek tűnhet, alapvetően nem mond ellent a fizika törvényeinek.

Haug szerint egészen addig, amíg egyetlen alapvető részecske sem képes a fénynél gyorsabban utazni, ez lehet az űreszközök sebességének felső korlátja. A szakember természetesen egyértelművé tette, hogy az emberiségnek még rengeteg időre van szüksége egy ilyen jármű megalkotásához. A fotonok hasznosításához ugyanis a Nagy Hadronütköztetőnél is erősebb részecskegyorsítóra lesz szükség.

Ez pedig azt jelenti, hogy a közeljövőben még nem fogjuk 5 perc alatt elérni a Marsot. A fizika és a technológia fejlődésével azonban egy nap talán tényleg elérhető közelségbe kerülnek a Naprendszer égitestjei.

(Science Alert)