This NASA image captured by NASA's New Horizons spacecraft released October 15, 2015 shows combined blue, red and infrared images taken by the Ralph/Multispectral Visual Imaging Camera (MVIC). The bright expanse is the western lobe of the “heart,” informally called Sputnik Planum, which has been found to be rich in nitrogen, carbon monoxide and methane ices. Pluto contains a rich variety of colors on its surface, according to the observations from NASA's New Horizons probe and its first published science results Thursday. From dark red parts at the equator of the dwarf planet to lighter and bluer regions at higher latitudes, the findings have stunned astronomers.  "I was astonished to see such spectacular surface color and geological diversity," said Silvia Protopapa, an assistant research scientist in astronomy at the University of Maryland and part of the New Horizons surface composition team. AFP PHOTO/JHUAPL/SWRI = RESTRICTED TO EDITORIAL USE - MANDATORY CREDIT "AFP PHOTO /NASA/JHUAPL/SWRI " - NO MARKETING NO ADVERTISING CAMPAIGNS - DISTRIBUTED AS A SERVICE TO CLIENTS =

/ AFP PHOTO / NASA / HO

Hatalmas óceán lehet a Plútó felszíne alatt

Medvegy Gábor

hírszerkesztő. 2016. 11. 17. 08:36

A jeges víz egyáltalán nem kedvez az élet kialakulásának, de a tudósok semmit nem zárnak ki.

Bizonyítékot találtak arra a kutatók, hogy a távoli Plútó törpebolygó fagyott felszíne alatt egy hatalmas óceán van, amelyben annyi víz lehet, mint a Föld tengereiben.

A feltételezések szerint a felszín alatt 150-200 kilométerrel helyezkedik el a Plútó 100 kilométer mély jeges óceánja. Bár ez nem tűnik túl kedvezőnek az élet kialakulásához, a Massachusetts Institute of Technology bolygókutatója, Richard Binzel azt mondta: semmi nem lehetetlen. Jelenlegi tudásunk szerint a folyékony víz alapvető feltétele az életnek.

A felfedezést a NASA New Horizons űrszondája által küldött képek és adatok elemzése során tették. Az űrszonda tavaly júliusban ért el a Plútóhoz.

Binzel szerint

a természet sokkal kreatívabb bárminél, amit el tudnánk képzelni, ezért van szükség a felfedezésekre.

(Reuters)

Budapest, 2017. július 18.
Az izraeli miniszterelnök delegációjának egyik tagja Budapesten, az Országházban 2017. július 18-án.
MTI Fotó: Mohai Balázs