csurjumov-geraszimenko üstökös (Array)

Az élet alkotóelemeit találták meg az üstökösön

24.hu

2016. 05. 27. 21:55

Ez az első ilyen felfedezés, amely azt a feltételezést igazolhatja, hogy az élet létrejöttében fontos szerepe volt az üstökösöknek.

Aminosavat és foszfort, az élet fontos alkotóelemeit találta a Rosetta űrszonda a 67P/Csurjumov-Geraszimenko üstökös gázaiban. A fehérjékben megtalálható 23 aminosav közül a legegyszerűbbet, a glicint lelték meg, de ez az első alkalom, hogy egy üstökös ritka légkörében ilyen felfedezést tegyenek.

Sőt, a csillagok közötti térben eddig már több mint 140 különböző molekulát fedeztek fel, de még soha nem volt közöttük aminosav. A NASA által egy üstökösről gyűjtött pormintában találtak már glicinre utaló jelet, de a minta szennyezettsége miatt az földi eredetű is lehetett.

A kutatók metil-amint és etil-amint is ki tudtak mutatni, ami szükséges ahhoz, hogy a jégből glicin keletkezzen.

Ugyancsak ez az első alkalom, hogy foszforra bukkanjanak egy üstökösön. A foszfor a DNS felépítésében játszik fontos szerepet, így minden élőlény számára kulcsfontosságú.

A felfedezés alátámasztja azt az elméletet, hogy a földi élet keletkezéséhez üstökösöknek is köze van. (MTI)

Budapest, 2015. június 7.
A kormány bevándorlásról szóló plakátja a főváros VIII. kerületében, a Hungária körúton 2015. június 7-én. Több helyen megrongálták a plakátokat, ezért a Fidesz feljelentést tesz bűncselekményre felbujtás miatt. Németh Szilárd, az országgyűlési képviselője felszólította Szigetvári Viktort, az Együtt elnökét és párttársait, hogy "ne uszítsák tovább az embereiket ilyen agresszív és törvénytelen cselekedetek elvégzésére".
MTI Fotó: Marjai János