Ez lesz a fegyver a világűrt kémlelő, gonosz idegenekkel szemben

Lugosi Péter

2016. 04. 01. 19:05

Az embert régóta foglalkoztatja a gondolat, hogy létezik-e a földi világon kívüli élet. Mióta a technológia lehetővé teszi, az emberiség a világűrben is próbál bizonyítékot találni az idegenek létezésére. De mi van, ha ezek a lények nem is olyan barátságosak?

Számtalan sci-fi készült már, amelyben a földönkívüliek kifejezetten azzal a szándékkal érkeznek, hogy elpusztítsák az emberiséget. Az ilyen alkotások azonban ritkán foglalkoznak azzal a kérdéssel, hogy az ellenséges fajok hogyan találnak rá a bolygónkra.

Egy elképzelés szerint a fejlettebb idegenek – ha léteznek egyáltalán – olyasféle módszerekkel kutathatnak az élet után, mint mi. Ahogy a tudósok a Kepler űrteleszkóp segítségével képesek beazonosítani bolygókat, úgy a földönkívüliek is használhatnak hasonló eljárásokat. Megfelelő eszközzel egy bolygó árnyékából kikövetkeztethető, hogy milyen távolságra van a hozzá tartozó csillagtól – a tudósok ebből tudják megállapítani, hogy az egyes égitestek alkalmasak-e egyáltalán az élet kialakulására.

Ha a földönkívüliek legalább olyan fejlettek, mint mi, és testük működése is hasonló, könnyen elképzelhető, hogy kiszemelték már a Földet, hiszen az sokban hasonlíthat otthonukra. Ez pedig adott esetben komoly kockázatot jelenthet.

A Columbia egyetem két csillagászának egy egészen új ötlete van a probléma kivédésére. A szakemberek ahelyett, hogy szuperfegyverek kifejlesztésén törnék a fejüket, egy egyszerű, de annál briliánsabb megoldással álltak elő: el akarják tüntetni bolygónk árnyékát, ezzel becsapva a leskelődő idegeneket.

Az elképzelés szerint annyit kellene tenni, hogy évente 10 óránként – amikor bolygónk látható lehet mások számára is – egy 30 megawattos lézernyalábot az űrbe bocsátanánk. A fénysugár pótolná a bolygónk által eltakart fényt, ráadásul a rendszer fenntartása sem lenne megerőltető, hiszen évente nagyjából 40 amerikai háztartás energiájával működne. Egy 250 megawattos lézerrel a napfényben található összes hullámhossz másolhatóvá válna, ezzel teljes lenne a Föld álcája.

A tanulmány társszerzője, David Kipping szerint egy ilyen trükkel akár azt is el lehet hitetni más értelmes lényekkel, hogy a Föld egy kifejezetten barátságtalan hely. Így az asztronautáik messzire elkerülnének minket, és talán az egész Naprendszert is.

A védelem mellett a módszer természetesen másképp is felhasználható. Ha éppenséggel nem félünk az idegenektől, a lézerrel jeleket is küldhetnénk, felfedve magunkat. Kipping szerint az ötlet azért is fontos, mert könnyen elképzelhető, hogy a földönkívüliek is hasonlóan gondolkoznak.

A véleménye az, hogy érdemes lenne belenézni a Kepler űrtávcsőbe, hátha rá tudnánk bukkanni gyanúsan mesterséges nyomokra, és ezzel az idegen élet egy lehetséges bizonyítékára.

(Via: Popular Science)