British scientist Stephen Hawking arrives for the BAFTA British Academy Film Awards at the Royal Opera House in London on February 8, 2015. AFP PHOTO / JUSTIN TALLIS / AFP / JUSTIN TALLIS

Stephen Hawking gratulált a gravitációs hullámok felfedezőinek

hírmunkás. 2016. 02. 11. 17:29

Még közelebb léptünk ahhoz, hogy megfejtsük, mi történik az univerzumban.

Stephen Hawking a Facebookon gratulált a gravitációs hullámokhoz kapcsolódó felfedezéshez a LIGO csapatának. Mint írja ez legalább annyira fontos, mint a Higgs Bosonra vonatkozó eredmény, így egyre nő a tudásunk ahhoz, hogy megfejtsük, hogyan működik az univerzum.

Ráadásul ez a gyakorlati bizonyíték megerősíti az 1970-es években felállított elméleti munkáit a fekete lyukakról. A tudós szerint izgalmas megtapasztalni, hogy még az ő életében megvizsgálhatják a fizikusok azokat az elméleteket, amelyeket mégy 40 évvel korábban felállított.

My congratulations to the LIGO team on their discovery of gravitational waves. It is a result that is at least as…

Közzétette: Stephen Hawking – 2016. február 11.

Csütörtök délután jelentették be, hogy évtizedekig tartó kutatás után tudósok egy nemzetközi csoportja végre közvetlen bizonyítékot talált az Albert Einstein által száz éve megjósolt gravitációs hullámok létezésére, vagyis a téridő görbületének hullámszerűen terjedő megváltozására.

Az óriási jelentőségű felfedezésről az amerikai National Science Foundation, a Kaliforniai Műszaki Egyetem (Caltech), a Massachusettsi Műszaki Egyetem (MIT) és a LIGO (lézer interferométeres gravitációshullám-vizsgáló obszervatórium) Tudományos Együttműködés tagjai számoltak be csütörtökön Washingtonban.

David Reitze, a LIGO-kísérlet igazgatója, a Caltech tudósa szerint eredményeik újfajta csillagászati kutatások előtt nyithatnak utat és megfigyelhetővé tesznek eddig megfigyelhetetlen jelenségeket, például két fekete lyuk összeolvadását.

Swedish director Ruben Ostlund delivers a speech on stage after he was awarded with the Palme d'Or for the film 'The Square' on May 28, 2017 during the closing ceremony of the 70th edition of the Cannes Film Festival in Cannes, southern France.  / AFP PHOTO / Alberto PIZZOLI