A woman stands near a model of the James Webb Space Telescope (JWST) at NASA Goddard Space Flight Center in Greenbelt, Maryland on April 2, 2015.   AFP PHOTO/ JIM WATSON / AFP / JIM WATSON

2018-ban lőhetik fel a Hubble utódját

2015. 12. 18. 18:09

A James Webb űrteleszkóp legfontosabb feladata az univerzum legöregebb galaxisainak tanulmányozása lesz.

A Motherboard híre szerint az Európai Űrkutatási Ügynökség (ESA) és a műholdak fellövésével foglalkozó Arianespace csütörtökön jelentette be, hogy a tervek szerint 2018 októberében fogják pályára állítani a Hubble utódját. A James Webb Space Telescope (JWST) nevű űrobszervatóriumot az ESA, a NASA és a kanadai űrkutatási ügynökség szakemberei közösen fejlesztették. Feladata a világegyetem legöregebb galaxisainak tanulmányozása és „fejlődésük nyomon követése” lesz.

A korábban Next Generation Space Telescope néven futó projekt még 1996-ban indult. „Az elmúlt évek kemény munkája, illetve a NASA, ESA és az Arianespace csapatai közötti példátlan együttműködés bizonyítja, milyen hihetetlen elkötelezettséggel dolgoztak a világ legmodernebb űrteleszkópjának megépítésén” – mondta a weboldalnak nyilatkozva Eric Smith, a NASA JWST programjának igazgatója.

Az űrügynökség közlése szerint a JWST-nek négy fő feladata lesz: a világegyetem első csillagainak és galaxisainak tanulmányozása; a legöregebb galaxisok összehasonlítása a maiakkal; a galaktikus porködök és a bolygók születésének vizsgálata; és az exobolygók légkörének valamint a naprendszeren kívüli égitestek vizsgálata.

LONDON, ENGLAND - MARCH 22:  A member of the public is treated by emergency services near Westminster Bridge and the Houses of Parliament on March 22, 2017 in London, England. A police officer has been stabbed near to the British Parliament and the alleged assailant shot by armed police. Scotland Yard report they have been called to an incident on Westminster Bridge where several people have been injured by a car.  (Photo by Carl Court/Getty Images)