Üstökösraj lehet a földönkívüli építménynek tűnő jelenség

24.hu

2015. 11. 26. 17:02

Újabb szög került a népszerű UFO-építmény ügyének koporsójába. Egy új NASA tanulmány szerint a rejtélyes objektum valószínűleg üstökösök egy csoportja lehet, és nem egy hatalmas földönkívüli szerkezet – számol be az IFL Science.

A kutatók a jelenség közelében található csillag infravörös fényét vizsgálták. A magas fénymennyiség azt jelezné, hogy a hatalmas sötét terület egy bolygó, vagy aszteroida becsapódása után jöhetett létre – és bár a tanulmány nem írja, de egy földönkívüli óriásszerkezet is lehetne.

A Spitzer űrtávcső azonban nem mutatta ki az infravörös fény mennyiségének növekedését. Ez azt az elképzelést támasztja alá, hogy egy üstökösraj takarta el a csillag fényét 2011-ben. 2013-ban a csoport néhány lemaradó üstököse ismét eltakarta a csillagot. 2015-ben a raj elhagyta a látómezőt.

A kutatók az eredmények miatt csalódottak voltak – természetesen nem azért, mert földönkívüli intelligencia jelenlétre számítottak. A tudósok abban bíztak, hogy a csillagok körüli csillagpor létezésére találnak majd bizonyítékot.

Az 1400 fényévnyire lévő csillagra októberben figyelt fel a közvélemény. Akkor számtalan elmélet látott napvilágot arról, hogy mi is lehet a rejtélyes jelenség.

A földönkívüli elméletnek egy kutatás már korábban keresztbe tett. Akkor nem tudták kimutatni, hogy az objektum keletkezhetett-e mesterséges körülmények között. A mostani tanulmány tovább rontja az UFO-építmény esélyeit.

Iraqi security forces arrest suspected militants of the al Qaeda-linked Islamic State in Iraq and the Levant (ISIL) during a raid and weapons search operation in Hawija April 24, 2014. The operation led to the arrest of wanted figures and the seizing of various weapons and ammunition, according to an Iraqi security forces officer.   REUTERS/Yahya Ahmad (IRAQ - Tags: CIVIL UNREST POLITICS)