Üstökösraj lehet a földönkívüli építménynek tűnő jelenség

Újabb szög került a népszerű UFO-építmény ügyének koporsójába. Egy új NASA tanulmány szerint a rejtélyes objektum valószínűleg üstökösök egy csoportja lehet, és nem egy hatalmas földönkívüli szerkezet – számol be az IFL Science.

A kutatók a jelenség közelében található csillag infravörös fényét vizsgálták. A magas fénymennyiség azt jelezné, hogy a hatalmas sötét terület egy bolygó, vagy aszteroida becsapódása után jöhetett létre – és bár a tanulmány nem írja, de egy földönkívüli óriásszerkezet is lehetne.

A Spitzer űrtávcső azonban nem mutatta ki az infravörös fény mennyiségének növekedését. Ez azt az elképzelést támasztja alá, hogy egy üstökösraj takarta el a csillag fényét 2011-ben. 2013-ban a csoport néhány lemaradó üstököse ismét eltakarta a csillagot. 2015-ben a raj elhagyta a látómezőt.

A kutatók az eredmények miatt csalódottak voltak – természetesen nem azért, mert földönkívüli intelligencia jelenlétre számítottak. A tudósok abban bíztak, hogy a csillagok körüli csillagpor létezésére találnak majd bizonyítékot.

Az 1400 fényévnyire lévő csillagra októberben figyelt fel a közvélemény. Akkor számtalan elmélet látott napvilágot arról, hogy mi is lehet a rejtélyes jelenség.

A földönkívüli elméletnek egy kutatás már korábban keresztbe tett. Akkor nem tudták kimutatni, hogy az objektum keletkezhetett-e mesterséges körülmények között. A mostani tanulmány tovább rontja az UFO-építmény esélyeit.