Tudomány

Ritkán látott felvételek a második és harmadik magyar metróvonal építéséről

Vincze Miklós
Vincze Miklós

Kultúrák és cool túrák. 2015. 11. 18. 09:10

A kettes (1950-1972) és hármas (1970-1990) metróvonalak építésekor összesen csaknem harminc kilométernyi alagút került Budapest alá, melyek harmincegy állomást foglalnak magukba. Építésükről azonban a legtöbben semmit sem tudnak, így most ezzel a két tucat fotóval betekintést nyerhetünk a munkálatokba.

Megkezdődik a budapesti metró építése a Szent István téri szállítóakna süllyesztésével, 1950. szeptember

Az alagút építése a Stadionoknál, 1950

Kossuth Lajos tér, háttérben a Kossuth híd, 1951

A munkások megkezdték a fúrópajzs összeszerelését a Blaha Lujza tér közelében, 1952

Rákóczi út 66., a Keleti pályaudvar és a Blaha Lujza téri metróállomások közt, 1952

Deák Ferenc tér, 1952

Deák Ferenc tér, 1955

Épül az Astoria állomás

Astoria, az előtérben az aluljáró építésénél felhasznált Zagyva híd, 1963

Blaha Lujza tér, 1965

Alagútépítés a kettes metró mai vonalán

 

Anyagszállítás a Stadionok és a Keleti pályaudvar közötti alagútban, 1967

1. Anyagszállítás 1967-ben.

A Fehér úti (Örs vezér tere) állomás építése, 1967

Az állomási mozgólépcsők elemei megérkeznek a Fehér úti járműtelepre, 1967

A Népstadion állomás felszíni csarnoka – 1968-ban lebontották

Stadion irodaház 1968.

Bányászati módszerrel épült alagút a Széll Kálmán tér és a Déli pályaudvar közt, 1969 körül

Az aluljáró építése a Corvin negyednél, 1970

Kálvin tér, 1975

Ideiglenes kocsiszín a Nagyvárad téren – A hármas metró első szakaszának átadásakor (Deák Ferenc tér – Nagyvárad tér, 1976) itt vizsgálták és javították a motorkocsikat

Fotók: Fortepan/UVATERV és Vargha Ákos
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.