Épp összeütközhetünk egy másik világegyetemmel

Létezhet bizonyíték a mi világegyetemünk és más univerzumok kölcsönhatására a kozmikus mikrohullámú háttérsugárzásban (cosmic microwave backround – CMB) – állítja egy új tanulmány, amely az Astrophysical Journalban jelent meg az IFL Science összefoglalója szerint.

A tanulmányt jegyző tudós szokatlan eltéréseket fedezett fel a CMB bizonyos területein, és úgy hiszi, ezek alternatív univerzumokra utalnak. Dr. Ranga Chary szerint a megfigyelések lehetséges ütközést jeleznek a világegyetemünk és egy másik univerzum között, amelynek a barion-foton aránya 65-ször nagyobb, mint miénk.

A CMB az első „fény”, amely kialakult a mindenségben. Körülbelül 370 ezer évvel a „nagy bumm” után jelenhetett meg. Ekkor az univerzum már elég hideg volt ahhoz, hogy hidrogénatomok formálódjanak, de az eredeti fotonok anélkül mozoghattak, hogy elnyelte volna őket az ősanyag.

Bár nagyon egyenletes, mégis léteznek apró, de észlelhető eltérések a CMB-ben, amelyért az eltérő sűrűségű régiók a felelősek. A kisebb sűrűségű területek a magok, amelyeknek a helyén a csillagok és a galaxisok képződnek.

A CMB nem az egyetlen mikrohullámot kibocsátó forrás az égen: a forró por és a mágneses mezők is mikrohullámot termelnek. Ezeket a CMB vizsgálata során szisztematikusan feltérképezték és kizárták, ezzel biztosítva azt, hogy a jelek csak a CMB-ből érkezzenek.

A térképek segítségével Dr. Chary rendellenes emissziót (kibocsátást) észlelt, amely kapcsolatba hozható a CMB öt hideg foltjával (a sötét foltok a fenti képen). Ezek a foltok kissé sűrűbbek maradtak a „nagy bumm” után. A CalTech kutatója azt mondja, hogy a kibocsátás összhangban állhat egy másik univerzummal történő ütközéssel.

Persze ez csak az egyik lehetséges magyarázat az eltérésre, és egyelőre csak egy szép elmélet, amely még nincs igazolva – mutat rá az IFL Science.

A tanulmány megemlít egy földhözragadtabb magyarázatot is. E szerint az esetek 30 százalékában az rendellenes emissziót az előtérben helyet foglaló források is okozhatják, amelyeket nem sikerült teljes mértékben kiiktatni a térképről.