Megtalálták Naprendszerünk mását

Az is lehet, hogy a Kepler űrtávcsővel felfedezett, Naphoz hasonló csillag körül egy Földhöz hasonló bolygó is kering. A NASA mindent elsöprő bejelentésre készül.

A mi Naprendszerünkhöz hasonló bolygórendszerre bukkantak külföldi csillagászok, amiben a Nap és a Jupiter hasonmását is sikerült azonosítani – mondták csillagászok az M1 csütörtök reggeli műsorában.

Kiss László, a Magyar Tudományos Akadémia Csillagászati és Földtudományi Kutatóközpontjának munkatársa közölte: a brazil kutatók vezetésével vizsgált HIP 11915 csillag tömege, hőmérséklete és sugárzása megegyezik a Napéval, körülötte pedig egy, a Jupiterhez hasonló tömegű és keringési idejű égitestet is felfedeztek.

Hozzátette: a Kepler űrtávcső mérései megmutatták, hogy ahol egy bolygó van, ott általában akad több is, ezért elképzelhető, hogy a Jupiter hasonmása mellett még egy olyan bolygósort is rejt a HIP 11915 rendszere, amilyet a Naprendszerben a Merkúr, a Vénusz, a Mars és a Föld alkot. Egy darabig viszont még nem láthatjuk a saját szemünkkel a tőlünk 185 fényévre lévő bolygórendszert.

A NASA egyébként csütörtökön óriási bejelentésre készül, épp a Kepler űrtávcsővel tett felfedezésről. Az sem kizárt, hogy itt már arról is beszámolhatnak, hogy találtak egy, a mi Földünkhöz hasonló bolygót.