Tech

Az Apple-vezér elárulta, mi a legnagyobb gondja a közösségi médiával

Dömös Zsuzsanna
Dömös Zsuzsanna

tech-újságíró. 2017. 11. 02. 14:33

Tim Cook szerint nem az a legrosszabb dolog a közösségi médiában, hogy oroszok vásárolnak hirdetéseket.
Korábban a témában:

Az amerikai szenátus hírszerzési bizottsága elé vonulva kellett érzékeny kérdésekre válaszolniuk a legnagyobb internetes cégeket képviselő jogászoknak. A Facebookot, a Twittert és a Google-t felületeiken megjelenő, oroszok által vásárolt manipulatív hirdetésekkel kapcsolatban faggatták.

Az Apple-vezérigazgatója, Tim Cook ennek kapcsán kifejtette, hogy ha a közösségi média társadalomra gyakorolt hatásainak kérdését boncoljuk, akkor nem magát az orosz csoportokat, vagy a célzott dezinformációs kampányokat indító egyéneket kellene problémának tekinteni. NBC Newsnak adott interjújában elmondta, hogy az igazi baj az, hogy a netes óriáscégeknek megvan a hatalmuk arra, hogy megosszák és befolyásolják az embereket.

Nem hinném, hogy a külföldi kormányok hirdetései jelentenék a legnagyobb problémát. Ez csak 0,1 százaléka a valós problémának. A nagyobb gond, hogy ezen eszközöket emberek megosztására, manipulálására lehet felhasználni, hogy az álhírek szélesebb tömeget érjenek el és befolyásolják gondolkodásukat. Számomra ez az első számú probléma.”

A legfrissebb információk szerint az oroszok által indított hirdetési kampány üzenetei 126 millió Facebook-felhasználóhoz jutottak el (más kérdés, hogy az elérések száma nem jelent semmit, hiszen az emberek töredéke olvassa el a hírfolyamába került tartalmat). A Twitteren 131 ezer bejegyzésben szerepeltek, és 1000 YouTube-videó fűződik azokhoz.

A techcégek jogászai is azzal érveltek, hogy hiába hangzik soknak az, hogy mennyi embert értek el ezek a hirdetések, az oroszokkal kapcsolatban álló tartalmak a teljes tartalom elhanyagolható részét adták csak. Kamufelhasználóból pedig szerintük sokkal kevesebb van a rendszerben, mint azt kívülről érezni.

WASHINGTON, DC - OCTOBER 31: (L to R) Colin Stretch, general counsel at Facebook, Sean Edgett, acting general counsel at Twitter, and Richard Salgado, director of law enforcement and information security at Google, testify during a Senate Judiciary Subcommittee on Crime and Terrorism hearing titled 'Extremist Content and Russian Disinformation Online' on Capitol Hill, October 31, 2017 in Washington, DC. The committee questioned the tech company representatives about attempts by Russian operatives to spread disinformation and purchase political ads on their platforms, and what efforts the companies plan to use to prevent similar incidents in future elections. (Drew Angerer/Getty Images)
Az amerikai kongresszus elkezdte lendületből szívatni a Facebookot
2017 nem a lázadás, hanem a technológiai rettegés éve. Most pedig elkezdődött az első nagy meccs, természetesen az oroszokra felhúzva.
vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.