Tech
--FILE--Vehicles move slowly in a traffic jam on an elevated highway in Beijing, China, 23 February 2016.

Beijing has preliminarily worked out policies on congestion charge for vehicles, reported National Business Daily on Friday (27 May 2016). Beijing Municipal Environmental Protection Bureau and Beijing Municipal Commission of Transport confirmed that research was conducted to test the policies on Thursday. The policy has been formulated on a base of the similar experience in Singapore, London and Stockholm. The congestion charge policy is to discourage the use of vehicles, especially in rush hour and congested traffic, for the purpose of easing the traffic and the environmental pollution due to excess gas emission. According to data, there are more than 5.6 million cars in Beijing and annual discharge of pollutants is about 700,000 tons, said National Business Daily.

Van egy ország, ami nem enged több autót az útjaira

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 10. 25. 16:01

Korábban a témában:

Szingapúr – ahol a lehető legdrágábban lehet gépjárműhöz jutni – bejelentette, hogy 2018-tól nem enged több új, magántulajdonban lévő autót az útjaira, ugyanakkor a kormányzat ígéretet tett, hogy ezzel párhuzamosan elkezdik a tömegközlekedés kibővítését.

High angle cityscape and city lights at night, Singapore, South East Asia
Forrás: AFP

Az 5,6 millió lakosú ázsiai városállamban eddig is létezett egy kvóta, hogy mennyi új jármű kerülhet forgalomba évente, illetve hány autó és motorkerékpár közlekedhet az utakon, amivel a gigadugók kialakulását tartották kordában, viszont az eddigi 0,25%-os éves növekedést jövő februártól nulla százalékra redukálják, azaz

négy hónap múlva csak annyi új autó- és motorhasználati engedélyt adnak ki, amennyi autót és motort kivonnak a forgalomból.

Szingapúrban az autóvásárlást komoly szabályozás övezi: a leendő tulajdonosoknak első körben meg kell váltaniuk a birtoklásához szükséges, tíz évre szóló engedélyt, amit aukcióban lehet megszerezni, és forintban milliókra rúgó szingapúri dollárt kell fizetni érte, és csak ezt követően történhet meg a kiválasztott jármű megvásárlása, ami az átlagosnál legalább háromszor drágább a városállamban.

A jövőre érvénybe lévő szigorú korlátozás egyelőre csak az A, B és a D kategóriákra vonatkozik, így a teherszállításra használt járműveket és a buszokat nem érinti, ugyanakkor 2021-től ezekre a gépekre is kiterjesztik az új szabályozást, illetve a 2020-as útzsúfoltsági felülvizsgálat után újabb megszorítások következhetnek az országban.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.