Tech

Az oroszok belebújtak a Google-be is

A Google felfedezte, hogy orosz származású felek több tízezer dollár értékben vásároltak érzékeny társadalmi és politikai témákat érintő hirdetéseket a YouTube, a Gmail, a Google kereső és más szolgáltatások felületein a DoubleClick hálózaton keresztül – tudta meg a The Washington Post az ügyhöz közelálló forrásoktól.

Vélhetően nem ugyanaz a Kremlhez köthető csoport felel ezért, akik korábban a Facebook platformján vásároltak reklámokat, ezért a korábbinál vélt szélesebb körű orosz dezinformációs törekvést sejtenek az ügy mögött. Ami érthető is lenne, hiszen a Google a világ legnagyobb online hirdetési hálózatát üzemelteti, a YouTube pedig a legnépszerűbb videómegosztó. Az Alphabet (a Google anyacége) még nem kommentálta a hírt, de a Google már elindította a szükséges vizsgálatokat.

A Facebook és a Twitter korábban szintén beszámolt a felületeiken oroszok által dezinformációs célból vásárolt reklámokból. Előbbi közösségi oldalon 2015 júniusa és 2017 májusa között mintegy 470, feltehetően Oroszországból való, hamis profillal vagy oldallal bejelentkező felhasználó költött mintegy százezer dollárt háromezer hirdetés megjelentetésére, amelyeknek ugyan nem volt közvetlen köze az amerikai elnökválasztáshoz, vagy bizonyos elnökjelölthöz, de olyan társadalmilag érzékeny témákat érintettek, mint például a fegyverviselés, a migráció vagy éppen a szexuális kisebbségek jogainak védelme.

Mindeközben a kongresszus több vizsgálatot is indított az amerikai elnökválasztás ideje alatti orosz befolyásról, november elsején a Google, a Facebook és a Twitter vezetőit is meghallgatják ezzel kapcsolatban.

Százezer dollárt költhettek oroszok Facebook-hirdetésre az amerikai elnökválasztás alatt
A hirdetések szabályzatott sértettek, ezért törölték őket.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik