Tech

Nemsokára több lesz a facebookozó, mint a keresztény

facebook közösségi média kereszténység keresztény
facebook közösségi média kereszténység keresztény

Havi több mint kétmilliárd aktív felhasználóval a világ népességének már majdnem harmada van fenn a Facebookon, és ez több mint ijesztő a New York magazin szerkesztője, Max Read szerint, aki a közösségi oldal hatásait fejtegeti hosszasan cikkében az orosz hirdetések kapcsán.

Egészen orwelli, bizonyos értelemben egy megfigyelőcégről beszélünk. Az üzleti modell a mi megfigyelésünkön, az adataink gyűjtésén, és a hirdetéseken alapul.”

A Facebook-felhasználók a második legnagyobb, nem biológiai elven szerveződő közösség a keresztények után, és azt figyelembe véve, hogy évről-évre átlagosan 17 százalékos bővül a felhasználók száma, 2017 végére már a hívőket is túlnőhetik. Még elképesztőbb adat, hogy a Facebook “népessége” nagyobb, mint bármelyik földi kontinensé, Ázsiát kivéve, és Kínán kívül, ahol a Facebook 2009 óta tiltott, minden ötödik interneten töltött perc a Facebookon telik.

Százezer dollárt költhettek oroszok Facebook-hirdetésre az amerikai elnökválasztás alatt
A hirdetések szabályzatott sértettek, ezért törölték őket.

Ez annak fényében különösen ijesztő, hogy nemrég kiderült: a közösségi oldalon oroszok vásároltak nagy tételben hirdetéseket azon célból, hogy befolyásolják a 2016-os amerikai elnökválasztást.

„Használom a Facebookot, szeretem a Facebookot. De ha azt nézzük, hogy hányan használják még hírfogyasztásra, megosztásra, egymás közti kommunikációra, nagyon egyszerű manipulálni” – írja Read. Hozzáteszi: ahogy a közösségi oldal egyre nagyobbra nő, úgy csúszik ki Zuckerberg karjai közül, és a Facebooknak egyelőre nincs akkora hatalma, hogy ezt kontrollálni tudja.

A korábban felröppent pletykákkal ellenben szinte biztosra vehető az is, hogy Zuckerberg nem indul elnöki választáson, és politikai karrieren sem gondolkodik, inkább iránymutatás miatt találkozna a világ politikai vezetőivel, főleg az álhírek kezelése kapcsán, ami egyre nagyobb fejtörést okoz a közösségi oldalnak.

Obama már tavaly figyelmeztette a Facebookot az álhírek súlyára
Zuckerberg nem vette elég komolyan a problémát, a kritikusok szerint most a politikai nyomás hatására indítanak alaposabb vizsgálatot.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik