Tech

Robotok fogadják a turistákat Dél-Koreában

Az LG kísérleti jelleggel július 21-től számos, az utazókat reptéren eligazító robotot állít üzembe a Dél-Korea legjelentősebb utazási csomópontján, az Incheon nemzetközi repülőtéren, és már a takarítórobotokat is munkára fogta, akik a padló tisztaságáért felelnek.

Bár a robotok hivatalosan péntektől állnak próbaüzembe, a reptéren gyakran megforduló utazók számára már február óta megszokott látvány lehet a jelenlétük, akkor kezdődött ugyanis a bétatesztjük.

Az LG mérnökei az elmúlt öt hónap során finom hangolták a robotok működését, a bétateszt-időszakban szerzett tapasztalatok és adatok alapján javítva a teljesítményükön.

Forrás: LG

A hangfelismerő platformmal ellátott Airport Guide robotok a reptéren használt négy leggyakrabban használt nyelven – koreaiul, angolul, kínaiul, japánul nyújtanak szóbeli segítséget az utasoknak. A robotok a központi szerverre csatlakozva tudják tájékoztatni őket az egyes járatok beszállási idejéről, az éttermek, üzletek elhelyezkedéséről.

A beszállókártya gyors leolvasásával az eltévedt utasokat is el tudják kísérni, hogy időben elérjék a beszállókaput. Összesen ötöt állítottak szolgálatba belőlük.

Forrás: LG

Az Airport Cleaning robot felderíti a leggyakoribb takarítást igénylő helyeket, elhelyezkedésüket adatbázisban tárolja el, és kiszámolja a hozzájuk vezető legrövidebb utat. Közterületen is bevethető, mivel autonóm navigációs rendszerrel vértezték fel, így felismeri és kikerüli az akadályokat.

Az LG célja, hogy a kereskedelmi robotok üzletágát felfuttassa. A vállalat üzletága két szektorból áll: otthoni és kereskedelmi robotok fejlesztése. Utóbbiak olyan különleges tervezésű darabok, amik reptereken, szállodában, bankokban nyújtanak szolgáltatásokat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik