Tech

Véget érhet az örökös szenvedés a próbafülkében!

Itthon is bemutatkozott a jövő digitális próbafülkéje, ami a legújabb technológiákat felvonultatva köti össze az offline és online világot, és új szintre emeli a vásárlói élményt a fogyasztók számára.

Mindenki ismeri azt a bosszantó jelenséget, mikor a próbafülkében derül ki, hogy mégsem jó a kiválasztott ruha, esetleg a szín nem olyan, ahogy eredetileg reméltük. Ilyenkor jöhet a felöltözés és egy újabb kör, amíg megtaláljuk a megfelelő ruhadarabot – kivéve persze, ha nem egyedül indultunk vásárolni.

A jövő próbafülkéje ilyenkor segít, hiszen az érintőképernyős készüléken keresztül a személyzettől kérhetünk segítséget, megadva, hogy mit, milyen méretben és színben szeretnénk próbálni. Ez a kérés megjelenik az eladóknál lévő okostelefonon, így gyorsan és pontosan kiszolgálhatják a vevőket.

A digitális próbafülke ugyanakkor a kereskedelmet új alapokra helyező koncepciónak csak egy része, a megoldást kiszolgáló informatikai rendszer révén új szintre lehet emelni a vásárlói élményt. A próbafülkében elhelyezett érintőképernyős készüléket a már meglévő webshoppal, különböző adatokkal összekötve ugyanis újfajta lehetőségek nyílnak meg a vásárlók, a kereskedők számára.

Ilyen például az, hogy a digitalizált próbafülkében az adott ruhadarabhoz illő kiegészítőket kínál a rendszer. A koncepció fontos pillére az adatbázisok összekötése, így megelőzhető az is, hogy a weboldalon kinézett ruhadarabot adott esetben feleslegesen keressék a márkabolt üzletében.

A weboldalon ugyanis lehetőség nyílik a ruha előzetes lefoglalására, és melyet a boltban a vásárló akár a törzsvásárlói kártya felmutatása után tud átvenni, kipróbálni. A rendszer a korábbi preferenciákat, választásokat tárolva egy következő, akár online, akár bolti vásárlás alkalmával személyre szabott javaslatokat, sőt kedvezményes ajánlatokat tud tenni.

A vásárlási élmény minőségének fontosságát jól mutatja az SAP felmérése, amely szerint fogyasztók 86 százaléka hajlandó akár többet is fizetni ugyanazért a termékért, ha jobb kiszolgálást kap. Emellett az online vásárlók 53 százaléka lemond a kiszemelt árucikk megvételéről, és elhagyja az adott webshopot, ha nem talál gyors, releváns válaszokat a kérdéseire.

Napjainkban a fogyasztók részéről már elvárás, hogy azon a csatornán keresztül kommunikálhassanak a cégekkel, amelyik éppen a legmegfelelőbb számukra.”

“Ehhez alkalmazkodva a kereskedőknek is jelen kell lenni minden platformon, omnichannel megközelítésre van szükség. Tudomásul kell venni, hogy ma már a hazai vállalkozások is a nagy globális társaságokkal versenyeznek a fogyasztókért, és a modern technológia alkalmazása jelentős mértékben hozzájárulhat a vásárlói élmény növeléséhez” – mutatott rá Arany János, az SAP Hybris üzletágvezetője.

A kiemelt kép csak illusztráció. Forrás: Jewel Samad / AFP

Ajánlott videó

Olvasói sztorik