Tech
Oak Labs engineer Wesley Bliss demonstrates their interactive touchable mirror inside a makeshift dressing room at their office in New York on February 7, 2017.  
Oak Fitting Room, equipped with an interactive touchable mirror, delivers advanced technology to the retail world. Shoppers can tap on the mirror to request a different size or color of corresponding items or to seek assistance from an associate.

 / AFP PHOTO / Jewel SAMAD

Véget érhet az örökös szenvedés a próbafülkében!

Birkás Péter
Birkás Péter

újságíró. 2017. 07. 06. 07:00

Itthon is bemutatkozott a jövő digitális próbafülkéje, ami a legújabb technológiákat felvonultatva köti össze az offline és online világot, és új szintre emeli a vásárlói élményt a fogyasztók számára.
Korábban a témában:

Mindenki ismeri azt a bosszantó jelenséget, mikor a próbafülkében derül ki, hogy mégsem jó a kiválasztott ruha, esetleg a szín nem olyan, ahogy eredetileg reméltük. Ilyenkor jöhet a felöltözés és egy újabb kör, amíg megtaláljuk a megfelelő ruhadarabot – kivéve persze, ha nem egyedül indultunk vásárolni.

A jövő próbafülkéje ilyenkor segít, hiszen az érintőképernyős készüléken keresztül a személyzettől kérhetünk segítséget, megadva, hogy mit, milyen méretben és színben szeretnénk próbálni. Ez a kérés megjelenik az eladóknál lévő okostelefonon, így gyorsan és pontosan kiszolgálhatják a vevőket.

A digitális próbafülke ugyanakkor a kereskedelmet új alapokra helyező koncepciónak csak egy része, a megoldást kiszolgáló informatikai rendszer révén új szintre lehet emelni a vásárlói élményt. A próbafülkében elhelyezett érintőképernyős készüléket a már meglévő webshoppal, különböző adatokkal összekötve ugyanis újfajta lehetőségek nyílnak meg a vásárlók, a kereskedők számára.

Ilyen például az, hogy a digitalizált próbafülkében az adott ruhadarabhoz illő kiegészítőket kínál a rendszer. A koncepció fontos pillére az adatbázisok összekötése, így megelőzhető az is, hogy a weboldalon kinézett ruhadarabot adott esetben feleslegesen keressék a márkabolt üzletében.

A weboldalon ugyanis lehetőség nyílik a ruha előzetes lefoglalására, és melyet a boltban a vásárló akár a törzsvásárlói kártya felmutatása után tud átvenni, kipróbálni. A rendszer a korábbi preferenciákat, választásokat tárolva egy következő, akár online, akár bolti vásárlás alkalmával személyre szabott javaslatokat, sőt kedvezményes ajánlatokat tud tenni.

A vásárlási élmény minőségének fontosságát jól mutatja az SAP felmérése, amely szerint fogyasztók 86 százaléka hajlandó akár többet is fizetni ugyanazért a termékért, ha jobb kiszolgálást kap. Emellett az online vásárlók 53 százaléka lemond a kiszemelt árucikk megvételéről, és elhagyja az adott webshopot, ha nem talál gyors, releváns válaszokat a kérdéseire.

Napjainkban a fogyasztók részéről már elvárás, hogy azon a csatornán keresztül kommunikálhassanak a cégekkel, amelyik éppen a legmegfelelőbb számukra.”

“Ehhez alkalmazkodva a kereskedőknek is jelen kell lenni minden platformon, omnichannel megközelítésre van szükség. Tudomásul kell venni, hogy ma már a hazai vállalkozások is a nagy globális társaságokkal versenyeznek a fogyasztókért, és a modern technológia alkalmazása jelentős mértékben hozzájárulhat a vásárlói élmény növeléséhez” – mutatott rá Arany János, az SAP Hybris üzletágvezetője.

A kiemelt kép csak illusztráció. Forrás: Jewel Samad / AFP

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

LISBON, PORTUGAL - MARCH 25: Head coach Bernd Storck of Hungary looks on during the 2018 FIFA World Cup Qualifying Group B match between Portugal and Hungary at Luz Stadium on March 25, 2017 in Lisbon, Portugal.  Rodrigo Cabrita / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.