Tech

A Google befejezi a leveleinkben való turkálást

A Google bejelentette blogposztjában, hogy a továbbiakban nem fésüli át a Gmail-felhasználók leveleinek tartalmát hirdetési célokból. Ezt a gyakorlatot már azóta űzi a keresőóriás, hogy elindította a levelezőszolgáltatást, a felhasználók rendszerint leveleik tartalmára épülő reklámokat láttak viszont a levelezőben.

A felhasználók számára adott a lehetőség, hogy ezt mostantól kikapcsolják, és beállíthassák, mely aktivitásaik alapján targetáljon a rendszer. Ezt a Google-fiók beállításai közt adhatják meg a Hirdetésbeállítások közt.

Az üzleti ügyfeleknek szánt G Suite-ban eddig sem elemezték a levelek tartalmát, ez csak az ingyenes, magánszemélyeknek szánt Gmail esetén volt így.

Ez nem azt jelenti viszont, hogy egyáltalán nem láthatunk több hirdetést a Gmailben. A Google hozzáfér a böngészési előzményekhez, a Google keresőben beírt kulcsszavakhoz, és a Chrome-ban végzett többi aktivitáshoz, ezeket felhasználhatja a hirdetések személyre szabására. Pusztán a leveleket nem fogják nézni hirdetési célokból – ám továbbra is elemzik annak tartalmát például a mesterséges intelligenciával felturbózott Smart Reply (okos válasz) funkcióhoz, amennyiben azt engedélyeztük.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik