A Sony tavaly ősszel, nem sokkal az alapmodellnél erősebb hardverrel felszerelt PlayStation 4 Pro megjelenése előtt dobta piacra a PlayStation VR névre hallgató kiegészítőjét, ami lehetővé teszi, hogy a PS4 konzolokkal összekötve olyan játékokat futtassunk, ahol virtuális valóságokban lövöldözhetünk, kalandozhatunk versenyezhetünk vagy űrcsatázhatunk.
A megjelenésekor a PS VR ugyan meglehetősen vegyes fogadtatásban részesült a szaksajtó részéről, de ettől függetlenül a termék sikeresnek mondható, hiszen a Sony bejelentette, hogy a 2016-os start óta már egymilliónál is több készüléket értékesítettek.
Ez a szám ugyan meglehetősen karcsúnak tűnhet a 60 millióhoz közelítő PS4 eladásokhoz képest, de ha azt vesszük figyelembe, hogy (szakértői elemzések szerint) a konkurens HTC Vive 420 000 példányban, míg az Oculus Rift csak 243 000 példányban fogyott 2016 végéig, akkor
Ebben persze közrejátszik az is, hogy amíg a két konkurens termékek élvezhető működtetéséhez több százezer forint értékű bivalyerős PC-k szükségesek, addig a PlayStation 4 alapmodell már rég beszerezhető 100 000 forint alatt, ráadásul maga a PlayStation VR is jóval olcsóbb (nagyjából 120 000 Ft), mint egy HTC Vive (300 000 Ft) vagy egy Oculus Rift (230 000 Ft).
A Sony viszont tisztában van azzal, hogy nem ülhet a babérjain és még idén igyekeznek jóval magasabb tornázni a PlayStation VR eladási mutatót. Ebben ráadásul nemcsak az olyan programok segíthetnek, mint a nemrégiben megjelent, külön kiegészítővel (is) játszható Farpoint, de a cég nemrég jelentette be, hogy már készül egy, a Breaking Bad-en alapuló virtuális valóság “élmény”, aminek az elkészítésében nem más működik közre, mint a hihetetlenül népszerű sorozat atyja, Vince Gilligan.
Az viszont, hogy az öt évadot megélt szériára épülő “élmény” pontosan mit takar, jó eséllyel csak a június 13 és 15 között zajló E3 játékexpón fog kiderülni, ahol a Sony (és a többi nagy játékos cég) látványos keretek között mutatja be, hogy mire számíthatnak a gamerek a közeljövőben.