Tech
NEW YORK, NY - OCTOBER 06: Gamer plays Carmelo Anthony Xbox & Gears Of War 4 event at The Microsoft Loft on October 6, 2016 in New York City.   Anna Webber/Getty Images for Xbox & Gears of War 4/AFP

A brit FBI megfejtette, kikből lesznek a kiberbűnözők

Dömös Zsuzsanna
Pintér Mónika
Dömös ZsuzsannaPintér Mónika

2017. 04. 25. 13:55

A brit FBI szerint a kiberbűnözés és a videojáték-modok készítése összefügg egymással: a csaló játékosokból nagyobb eséllyel válnak rosszindulatú hackerek.
Korábban a témában:

Ha játékosként valaha is használtunk már cheat-kódot, vagy készítettünk modot a fórumos tanácsok alapján, akkor ráléptünk a kiberbűnözővé válás útjára – legalábbis ezt állítja a brit Nemzeti Bűnüldözési Ügynökség (NCA).

A brit szervezet szerint az olyan videojátékos fórumok, amelyeken keresztül különféle csaló módszerekre tanítják egymást a gamerek, egyenesen táptalajai a kiberbűnözésnek, és felébreszthetik a játékos kíváncsiságát a komolyabb hackelés iránt. A fiatal játékosok később már olyan hackelési technikákat sajátíthatnak el, mint a távoli hozzáférésű kártevők (malware) terjesztése, vagy túlterheléses támadások (DDoS) kivitelezése.

Mivel ezen támadások jellemzően nem hoznak pénzt az elkövetőnek, ezért a fiatalok nem tartják bűncselekménynek, így hajlamosabbak lesznek elkövetni – történjen az kíváncsiságból, vagy bizonyítási vágyból, állítja a brit FBI.

A videojáték-modok után jönnek a kártevők? Forrás: Getty Images

Viszont egyelőre még nincs olyan hiteles statisztika vagy kutatás, amely ezt az állítást bizonyítaná. (Mi is nehezen hisszük el, hogy egy Skryim-mod lenne számunkra a hekkelés kapudrogja – szerk.)

Egyedül a Kaspersky Lab kiberbiztonsági cég egyik tavalyi felmérésére hivatkoznak a CNBC riportjában, mely kijelenti: a kiberbűnözés egyre fontosabb probléma a fiatalok körében. “A brit 16-19 éves korosztály tizedének van kapcsolata olyan személlyel, aki olyan kibertevékenységet folytat, amely akár illegálisnak is tekinthető” – írja a tanulmány.

Hozzátéve, hogy a fiatalok 35 százalékát lenyűgözné, ha egy ismerősük meghekkelné egy bank weboldalát és animációt helyezne el a főoldalon, tizedük pedig menőnek tartaná, ha a helyi légiirányítás rendszerébe törnének be.

Arról nincs szó a kutatásban, hogy a hackerré válásban mekkora szerepet is játszanak a videojátékos fórumok. Azonban felhívják a szülők és tanárok figyelmét, hogy a kiberbűnözésről fontos szót ejteni, jelezni a fiatalok felé, hogy milyen a biztonságos és etikus online viselkedés, és milyen következményekkel jár a rosszindulatú hekkelés.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Fotó: 24.hu/Fülöp Dániel Mátyás
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.