Tech

Visszatért a 90-es évek legnagyobb hülyesége

Ha valamilyen okból fogva kimaradt a Tamagotchi-őrületből, itt a vissza nem térő alkalom: egy japán játékgyártó ismét kiadta az ikonikus játékszert.

Nem a Nokia az egyetlen cég, amely a kilencvenes éves nosztalgiájával próbál hatni a vásárlók szívére. A japán Bandai például ismét kiadja a 90-es évek egyik legaranyosabb hülyeségének, az elektronikus zsebállatkának, a Tamagotchinak az első verzióját.

Ha valaki nem emlékezne: ez volt az a kütyü, ami sok fiatalt (és felnőttet?) ismertetett meg a felelősségvállalással, a gondoskodással, és megtanította azt is, hogy az állatainkat etetni kell ahhoz, hogy ne haljanak éhen, hiába virtuálisak.

Az autentikus újrakiadásban az eredeti hat, korábban megismert karakter közül választhatunk magunknak kedvencet. A gyártó hű marad a hardverdizájnhoz is, egyetlen változás történt csak: felére csökkentették a kütyü méretét.

A régi-új Tamagotchit jutányos áron, mindössze 13,55 dollárért kínálja a Bandai, a kütyü eredeti ára 1997-ben még 18 dollár volt. Sajnos egyelőre csak pár japán üzletben kapható, illetve az Amazon Japan weboldaláról rendelhető.

A közösségi médiát már ellepték a japán vásárlók örömteli posztjai: „A gyerekem iskolája már kitiltotta. Ezért nekem kell mindennap munkába cipelnem, hogy életben tartsam.”

A Tamagotchi Japánból indult világhódító útjára 1996-ban, és 1997-re már Európát és az Egyesült Államokat is meghódították. Azóta több mint 76 millió darabot adtak el világszerte a kultikus tojásokból. Később kiadtak több generációt is újfajta lényekkel és funkciókkal, de most először fordul elő, hogy valaki az eredeti Tamagotchit hozza vissza.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik