Tech

Döglődő fagylaltozót hozott vissza az életbe a Pokémon Go

Horváth Balázs
Horváth Balázs

újságíró. 2016. 08. 15. 11:02

A sokat szidott, az emberek zombivá tevő játék képes belenyúlni még gazdasági folyamatokba is.

A Washington államban működő Mad Hatter’s fagylaltozónak például már nem volt sok hátra. Az üzlet évek óta csak döcögött, a dolgok pedig akkor fordultak még rosszabbra, amikor az utcában található piac is bezárt. A fagyizó tulajdonosa, Gary Dear, július elejétől vette észre, hogy növekednek a bevételek, a napokban pedig arra is rájött végre, hogy mindezt a Pokémon Gónak köszönheti.

Dear nem az a modern típus, és ahogy a Huffington Post beszámolójából is kiderül, fogalma sincs róla, hogy mik azok a Pokémonok. A megnövekedett érdeklődés sem a fagylaltnak, hanem annak szól, hogy a bolt közelében egyszerre három Pokéstop is elérhető. Ez már elég volt arra, hogy a pontokat látogató játékosok betérjenek egy fagyira is Gary-hez, aki egyelőre csak kapkodja a fejét a történtek miatt.

A Pokémon Go játékosok megjelenése főleg hétvégén, azon belül is szombaton érezhető, ami miatt ezeken a napokon kétszeres, háromszoros bevételt könyvelhet el a tulajdonos. Dear egyébként veteránként évek óta krónikus betegséggel küzd, ami miatt nemrég be is kellett zárnia a Mad Hutter’s-t. Az újranyitás óta próbál ismerkedni a Pokémon Go világával, a vásárlók többször próbálták neki elmagyarázni az alapokat, de egyelőre nem sok sikerrel.

Pedig ha tudatosan foglalkozna a témával, akkor még több bevételre is szert tehetne. A játék megjelenése óta

a kisvállalkozások elég gyorsan megtalálták a módját, hogy még több vevőt csalogassanak a kávézók, éttermek, bárok közelébe.

Ennek legegyszerűbb módja az úgynevezett Lure Module aktiválása, ami 30 percen át nagyobb Pokémon sűrűséget idéz elő az átlagosnál. A cégek ezt reklámozzák is, sőt, a modulok elhelyezését azokra az időpontokra időzítik, amikor egyébként is nagyobb a forgalom.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.