Tech

A Facebook tudja, hová megyünk vásárolni

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 06. 16. 15:45

Meglátjuk a Facebookon, elrohanunk, megvesszük, és a közösségi oldal máris tudja, hogy költöttünk, de azt is, hogy a reklám eltalált.

A Facebook az idők folyamán a célzott reklámjaival olyanná vált, mint egy mesterlövész, akinek még csak egy pillanatra sem remeg meg a keze. Bármit keressünk is a neten, bármilyen videót nézzünk, játékot játsszunk, Zuckerberg digitális háttérhatalma azonnal tud róla, és a derék gyíkemberek (illetve nem azok) rögvest célzott reklámokkal kezdenek bombázni.

De komolyra fordítva a szót, a Facebook azzal, hogy partnerségre lép a boltokkal, képes lekövetni azt hogy milyen üzletekben járunk, így pedig elég direkt módon mérhető, hogy ha a közösségi oldal feldobott számunkra valamilyen terméket egy adott boltban, és oda mi hamarosan el is látogattunk, akkor a reklám eltalált minket. A Facebook egyébként a telefon alapján követi a felhasználót, és így tud visszajelzést adni a hirdető felé arról, hogy mennyire volt hatásos a PR. Mindez úgy történik, hogy a reklámozók koordinátákat helyeznek el a hirdetésekben, a közösségi oldal pedig a telefonban lévő összes helymeghatározó lehetőség (GPS, WiFi, cellainformáció) leköveti, hogy merre jár a felhasználó.

Aki pedig azt hinné, hogy már szinte mindenki mindent a neten vesz, annak meglepetést okozhat, hogy ez egyáltalán nem így van, mert az eMarketer nevű piackutató cég szerint még mindig a vásárlások 90 százaléka történik valódi boltokban, és csak a maradék az interneten. Szóval a Facebook megoldása nem rossz, és ha kiderül, hogy a reklámok jók, akkor a hirdetők még több pénzt hagynak Zuckerberg cégénél, ha pedig valahogy nem ér célba a hirdetés, akkor is direktebb a visszajelzés, és lehet gondolkodni azon, hogy mit kell tenni a jobb eredményekért.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.