Tech

Százmillióan lettek a virtuális építőkockák rabjai

Gyorsvonati sebességgel robog a Minecraft, amiben tulajdonképpen semmi mást nem lehet csinálni, csak építeni és bontani. De azt zseniálisan.

A cím alapján akár arra is gondolhatnánk, hogy a legóról van szó, de ez nem lenne igaz, mivel egészen mást rejt az őrületes darabszám: a Minecraft című játékot, ami néhány év alatt akkora karriert futott be, amit nagyon kevés videojáték mondhat el magáról. Ráadásul tette mindezt úgy, hogy nem volt mögötte őrületes fejlesztési költségvetés, nincs retinarobbantó grafikája, és még csak azt sem mondhatjuk, hogy csodásan kidolgozott karriermóddal rendelkezik.

A Minecraft rengeteg platformon elérhető, és mostanra annyian játsszák, hogy átlépte a mágikus százmilliós eladott darabszámot, amihez a megjelenésétől számított szűk 5 évre volt szüksége. A Minecraft ezzel a játéktörténelem második olyan címévé vált, ami megugrotta a bűvös 100 000 000-s határt, hiszen jelenleg 106 milliónál jár, ami azt jelenti, hogy az eltérő platformokon naponta 53 000 kópia talál gazdára. Mi ez, ha nem egy hatalmas hűha?

minecraft_2

A fejlesztés mögött álló Mojang azonban nem pihen ölbe tett kézzel, hanem igyekszik újabb és újabb tartalmakat biztosítani a kockavilághoz, ami időközben akkorára nőtte magát, hogy konkrét brand vált belőle, és már tolltartótól kezdve a hátizsákon, bögrén, pólón át egészen a plüssfiguráig, mindenféle Minecraft bizbaszt lehet vásárolni. Nem is csoda, hogy a Mojang képtelen volt megőrizni önállóságát, így végül beszippantotta a Microsoft.

Ezzel pedig a redmondi cég nagyjából tripla huszast dobott, hiszen ha valami, akkor a Minecraft úgy pörög, mint a körhinta, és távolról sem tűnik úgy, hogy leáldozóban lenne a népszerűsége. Talán ha valahogy kombinálni lehetne a kockavilágot a Windows Phone-nal, akkor utóbbi is magához térhetne. Khm.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik