Tech

A Google brutális kamerával védi a festményeket

A gigacég kamerája még a bolha szőrét is látja egy festményen, és ha bedigitalizálta, akkor onnantól kezdve akár mi is láthatjuk.

Míg nagyon sok helyen olyan kamerákat használnak térfigyelésre, melyeken nagyjából annyi látszik, hogy az egyik folt egy ember, a másik meg nem, a Google nem bízza a véletlenre a dolgot. Igaz, a Google Cultural Institute nem is arra használja ezeket a valóban nagy felbontású szerkezeteket, hogy azt nézze, ki szotyizza össze a szőnyeget a teremben.

Az elmúlt öt évben az intézet 200 festményt rögzített digitálisan nagy felbontásban, míg az Art Camera elnevezésű egység segítségével csak az elmúlt néhány hónapban sikerült ezernél is többet, tehát a fejlődés kézzelfogható. Az Art Camerával végzett digitalizálás egyrészt egyszerűbb, másrészt lényegesen gyorsabb, köszönhetően a képrögzítési sebesség felgyorsításának. Míg korábban akár egy teljes napba is beletelt egyetlen festmény feldolgozása, mostanra mindössze 30 percre van szükség hozzá.

A működés sem bonyolult, hiszen az eddig legyártott 20 kamera mindegyikénél annyi a feladat, hogy a kezelő odateszi a falon lógó festmény elé, és megmutatja a gépnek, hol vannak az élek, ami innentől kezdve négyzetcentiről-négyzetcentire haladva rögzíti a képkockákat, melyek a Google szerverei felé továbbítódnak. Ott aztán egyetlen gigapixeles fájllá alakulnak, és néhány órával később már nézegethetőek, nagyíthatóak.

Ám még az Art Camera is rendelkezik határokkal, így míg a festményekkel kiválóan boldogul, 3D-s tárgyakkal, vagy nagyobb dolgokkal nem nagyon tud mit kezdeni, de a Google-t ismerve, arra majd kidobnak valami mást, ami jelentősen felgyorsítja a jelenleg ismert eljárásokat.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik