Tech

Valóra váltják a Csillagok Háborúja hologramos sakkját

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2016. 05. 05. 12:00

Csak arra kell vigyázni, hogy ne egy távoli bolygó füstös légikikötői kocsmájában játsszuk, vagy ha mégis, mi lőjünk először.

Amikor megjelent a vissza a jövőbe második része, a tömegek azonnal rákattantak az önmagát befűzős Nike cipőre, és a légdeszkára, ám még évtizedek kellettek ahhoz, hogy nyomokban hasonlító dolgok születhessenek. Nincs ez másként a Star Wars holosakkjával sem, amivel kapcsolatban Mike Levine, a LucasArts egykori vizuális effektekkel foglalkozó szakija így nyilatkozott: “bármely cikk, ami a Magic Leapről, vagy valamely kiterjesztett valóság platformról szól, az elsők közt említi a Holosakkot”.

Levine, aki egyébként a mobilos játékokat fejlesztő Happy Giant vezérigazgatója, jelenleg Corey Rosennel, az Industrial Light & Magic (ILM, ha így jobban ismerős) szörnyek megalkotásáért felelős supervisorával, valamint Phil Tippettel dolgozik azon, hogy elkészüljön a Holosakk. A dolog már csak azért is érdekes, mert Tippett nevéhez köthető a filmben látható holografikus sakktábla is, tehát sejthető, hogy a három úriember nem csak valami olyasmit kíván létrehozni, ami nagyjából hasonlít, hanem konkrétan azon dolgoznak, hogy az élmény ugyanolyan legyen, mint ami a filmben látható. Bár azt azért érdemes tudni, hogy nem teljesen ugyanazt kívánják létrehozni.

A játék a HoloGrid: Monster Battle nevet viseli majd, és kártyákon alapuló taktikai játékmenetet kínál, amennyiben összejön az a 100 000 dollár, amennyit megpróbálnak a fejlesztők a Kickstarteren összekalapozni. Érdemes tudni, hogy ha valóság lesz a projektből, akkor a játékért csak egyszer kell fizetni, tehát ha megvesszük a fizikailag is létező játékasztalt, illetve a hozzá tartozó egyéb kellékeket, akkor mikrotranzakcióra már nem kényszerülünk.

A valós táblán pedig a virtuális és a kiterjesztett valóság segítségével tudunk majd játszani, de a szörnyek, melyeket mozgatunk, már mind digitálisak, ugyanakkor modellezésükről érdemes tudni, hogy azokat valóban elkészítették a fejlesztők, és fotogrammetriás módszerrel implementálják őket a játékba. Itt van tehát egy újabb olyan dolog, amit évtizedekkel ezelőtt valaki megálmodott, és a technika fejlődésével valósággá válhat.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.