Tech

Virtuális pálya, de igazi mozgás: ez az e-sportok jövője?

Bari Máriusz
Bari Máriusz

tech-újságíró, kreatív. 2016. 04. 27. 13:00

Kiterjesztett és virtuális valóságok után már itt a kevert, avagy vagy vegyes valóság. Az MR-nek rövidített, eleddig elég kevéssé magyarázott fogalom most egy új játékkal kapcsolatban kerülhet köztudatba.

A Project Arena munkacím alatt futó játék nem fog újat mondani azoknak, akik látták a Tron-filmek bármelyikét: akár az 1984-es klasszikust, akár a 2010-es daftpunkosított változatot: az egyik kezünkön van egy kesztyű, amivel el tudunk dobni (és el is tudunk kapni) egy lézerkorongot. A célunk az, hogy az ellenfelünket eltaláljuk ezzel, nekünk pedig a másik kezünkön pedig van egy pajzs, amellyel gellert tudunk adni az ellenfél korongjának, ugyanis ő legalább annyira likvidálni akar minket, mint mi őt.

Mindez VR-be átültetve persze teljesen más: egy sisak mellett mozgásérzékelő és kézikontrollerre is szükség van ahhoz, hogy egy ilyen játékot élvezni lehessen, főként, ha még mozogni, arrébbpattani, lehajolni is kell egy ilyen teljes testes, neonkidobós Pongban – ahogyan a videóból (és a Tron idevágó részleteiből) kiderül, erre nagy szükségünk lesz. A mixed reality-érzet abban a pillanatban önti el az embert, mondják a beszámolók, ahogy meglövik felé az első korongot és el kell hajolnia, abban a pillanatban előjön az összes gyerekkori reflex és legalább annyira jó is, amikor csuklómozdulattal előre kell vetni a saját korongunkat is, főként, hogy nem kifejezetten ellenfelünk felé kell céloznunk, hanem úgy kell lőnünk, hogy a falakról visszapattanó korong pályája kevésbé legyen kiszámítható. A filmben mindez így nézett ki:

A fejlesztők számos érdekességre rámutattak a Project Arena tervezésével kapcsolatban: például arra, hogy okkal van olyan nagy távolság a két játékos között – nemcsak azért, hogy jobban fel tudjunk készülni az ellenfél ütésére, hanem ha esetleg szaggat a rendszer, de egy rövidebb folyosóban csatázva a játék nem is tudna olyan hatékonyan kompenzálni. Mindezek mellett a játéktervezés már csak azért is érdekes, mert senki sem tudja azt, hogy milyen érzés csuklópajzssal elütni egy lézerkorongot és hogy milyen hangja van (persze a Tron-filmek nézőit leszámítva), így jóval nagyobb szabadsága is van ilyen esetekben a fejlesztőcsapatnak. Mindezek mellett egy ilyen játéknak arra is megvan az esélye, hogy nagyobb közönségeket vonzó e-sport lesz belőle, úgyhogy látványvilágát is úgy kellett megtervezni, hogy kívülről legalább annyira izgalmas és megragadó legyen, mint belülről: a játék eredeti módjában jóval több lövedéket lehetett kilőni ellenfelünk felé és sokkal több apróságra is kellett figyelni, ez azonban igencsak zavaró volt a kezdeti nézőknek, akik külső kameranézetből figyelték az egészet. Ráadásul, olyan fizikai problémákat is ki kellett küszöbölni, hogy ha a hátunk mögé csapódik egy lövedék, az a falhoz érve tűnjön el. Ha ugyanis azzal is kellene kalkulálni, hogy onnan is visszapattanhat, a játékosok elkezdenek forogni, azzal pedig bele is gabalyodhatnak a kábelekbe, amit a lehető legjobban el akarnak kerülni mind a játékosok, mind pedig a fejlesztők is.

Míg a játékot még csak félkész állapotában demózza a CCP Games, a fejlesztők szerint ez több egy esport-jellegű sportnál, mert tényleg mozogni kell benne, nem is keveset. Tehát ez valóságos testedzésnek is beillik, úgyhogy alsó hangon is VR-sportnak nevezik a Project Arenát. A játék mindhárom fő VR-platformon (Vive, Rift, Playstation VR) működhet, mivel mindegyik rendszer támogatja az álló VR-játékokat és azon kisebb mozgásokat, amelyek szükségesek egy barátibb lézerpong megéléséhez.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Visitors walk past a 5G logo during the Mobile World Congress on the third day of the MWC in Barcelona, on March 1, 2017. 
Phone makers will seek to seduce new buyers with artificial intelligence functions and other innovations at the world's biggest mobile fair starting today in Spain. / AFP PHOTO / Josep Lago
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.