Tech

Megint nem voltak normálisak a techcégek

Április elsején sok cégnél elgurul a gyógyszer, a tech szektor ráadásul mindig nagyon kreatív az őrültségek terén. Idén sem volt másképp.

Vannak olyan ünnepek, amelyek nem piros betűsek ugyan, mégis az egész világ megtartja őket. Az egyik ilyen az április elsejei bolondok napja, amelynek egy csomó régi hagyománya van, de születnek újak is. Például az, hogy ilyenkor az egyébként komoly termékeket és szolgáltatásokat fejlesztő cégek is elengedik kcisit a gyeplőt, és valami emeletes marhaságot jelentenek be, vagy valami olyan agyahagyott dolgot művelnek, amivel egy napra kibújhatnak a mókuskerékből. Néha az ilyen tréfákat olyan szinten komolyan veszik, hogy valódi reklámfilmek szintjén készítik el őket, vagy konkrét termékfejlesztők dolgoznak az egy napig elérhető extrákon. Most az idei termésből mutatunk párat.

Valódi virtuális valóság és kommentált YouTube videók

A Google minden évben megsorozza a jónépet ökörségekkel. Tegnap egy olyan videót tettek közzé, amelyben a papírból hajtogatható VR-szemüvegnél is sokkal jobbat villantanak: az átlátszó műanyag VR-szemüveget. Ebben annyira jó a grafika, és annyira élethű a látvány, hogy már nem is a virtuális világot látjuk, hanem a valóságosat. Nincs szédülés, fejfájás, nincs darabos animáció és pixeles grafika, a Cardboard Plastic maga a tökéletesség. Íme:

A YouTube-nál is őrültködtek egy sort, ahol “bejelentették” a legújabb 360 fokos videós fejlesztést, a SnoopaVision-t. https://www.youtube.com/snoopavision Ennek lényege, hogy a hagyományos YouTube videókat nézve hátrafordulhatunk (VR-szemüvegben elég a fejünket megfordítani, telefonon a készüléket pörgessük meg, böngészőben pedig egérrel húzzuk a képet), és ott ül a híres rapper, Snoop Dogg, aki kommentálja a látottakat. Hiánypótló. Például ilyen egy snoopifikált videó:

Egyébként volt egy elbaltázott vicc is a Google háza táján tegnap, amivel külön cikkben is foglalkoztunk: egy ideiglenesen elhelyezett új gomb jelent meg a Gmail levelezőben, amire rányomva a levelet igazából nem küldtük el a címzettnek, és ebből származtak komoly problémák is, ezért a vállalat villámgyorsan deaktiválta a félresikerült poént.

Kenyérpirító játékosoknak

A Razer egy olyan gyártó, amely a magukat lehető legkomolyabban vevő videojátékosoknak készít brutális minőségű kiegészítőket. Április elsejei újdonságuk a gamer kenyérpirító, amely nem csak ötvözi a Razer perifériák eddigi tudását (például a játékok háttérszíne alapján vált belső világítást), de játék közben értesít, ha megpirult a kenyér, amire egyébként kedvenc grafikánkat égeti, és egy húszméteres körben úgy tudja kilőni a szeletet, hogy azt akár szájjal is elkaphassuk, így egy pillanatra sem kell elmozdulnunk a játék elől.

A Samsung és az okos gatya esete

Ahogy az Internet of Things, azaz a Dolgok Internete egyre fontosabb trenddé válik, neten kommunikál már minden biztonsági kamera, autó és lámpa, de mi kell még? Igen, a Samsung szerint jön az okos nadrág. Csodás dolgokat tud, a Wi-Fly funkció például bármilyen mellékhelyiségből kijövet automatikusan felhúzza a zippzárunkat, nehogy véletlenül kilógjon valami, aminek nem kéne kilógnia. Nyomásérzékelő szenzorok adatai alapján időről időre figyelmeztetést küld a telefonunkra a nadrág arról, hogy ideje kicsit felkelni a székből.

Ha a felhasználó néha olyan helyzetbe kerül, hogy erotikától túlfűtötten ledobná magáról a gatyát, szintén értesítések érkeznek a mobilra, hogy ideje lehűteni magunkat, és ott a hűtőt lezáró mód is, ha a csípővonalon túlzott feszülést érez a nadrág okos anyaga.

samsung-okos-gatya-01

Tökéletes úttartás kisbabáknak

A BMW reklámfilmjében arról beszélnek, hogy a kiváló úttartás, tapadás és vezérlés nem csak az autót vezető felnőtteknek, de a járni még alig tudó csecsemőknek is fontos, ezért egy speciális anyagokból készült BMW babacipőt hoznak forgalomba, amely segít az első lépések biztonságos megtételében. És igen, van belőle rózsaszín változat is. (Gonosz leszek: az irányjelzőt le is hagyták, BMW-n úgyse használnak ilyesmit az emberek.)

(Mi egyébként tegnap egy iPhone-Android hibriddel borzoltuk a kedélyeket, reméljük, senki se vette komolyan. Bár persze megnéznénk egy ilyen mobilt, az tény)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik