Tech

Fejjel a felhők közé: ez lehet a világ legszebb repülős panorámája

Rátfai Gábor
Rátfai Gábor

újságíró. 2015. 12. 15. 15:30

Amennyiben valóra válik a SkyDeck koncepciója, egy életre el lehet felejteni, hogy a legjobb helyek az ablak mellett vannak.

Egy repülőút során számos ismérv alapján dől el, hogy kinek melyik hely a legjobb, hiszen például egy transzatlanti utazás közben még a legszebb kilátást is elronthatja a konfekcióméretet nagyban meghaladó utastárs, egy túlzottan is beszédes padszomszéd, netán egy folyton bömbölő gyerek. A repülőmérnök cégként ismert Windspeed Technologies által SkyDeck névre keresztelt koncepció azonban egy vastag fekete alkoholos filccel húzza át mindazt, amit eddig panorámának gondoltunk a repülőgépen, hiszen nemes egyszerűséggel kitennék az utasokat a tetőre, ami egy új dimenziót nyithat számukra az utazásban. Egészen röviden arról van szó, hogy egy körpanorámás plexibuborékot építenek a gép törzsének tetejére, ahol egy vagy két utas gyönyörködhetne a kilátásban, miközben odalent a kevésbé szerencsés többiek a szabványméretű ablakocskákon bámulhatják, ahogy a duct tape rögzítés kezd leválni a hajtóműről.

A Windspeed szerint az általuk tervezett SkyDeck célja az, hogy a VIP géptulajdonosoknak és a légiközlekedés polgári ágának egy új és izgalmas lehetőséget nyújtson a szárnyalás élvezetére, de röviden úgy is fogalmazhatnánk, hogy bevételi forrásként alkalmazható a kétszemélyes buborék, hiszen nem lehet kérdés, hogy simán akadnak olyanok, akik egy repülőjegy árának többszörösét is kifizetnék azért, hogy innen szemléljék a világot. Maga a kabin átlátszó része egyébként ugyanolyan anyagból készülne, mint a vadászgépek esetében, míg a “kilátóba” lifttel vagy lépcsőn juthatnak fel az utasok, akik az integrált GPS-rendszer segítségével több érdekes repülési információt is kaphatnak bámészkodás közben.

Ugyanakkor a SkyDeck több megoldandó problémát is felvet, így elsősorban azt, hogy a buborék rendesen bezavarna a gép farka körüli áramlásba, tehát az alakját mindenképpen optimalizálni kell, mint ahogyan a magasságát is, továbbá vannak olyan aggodalmak, hogy megnövelheti a fogyasztást. Mindezek mellett olyan tényezőkkel is foglalkozni kell, mint a zajszint, a páralecsapódás, az UV-sugárzás (ne felejtsük el, hogy 10.000 méter körüli magasságról van szó), a kakasülőn utazók biztonsága, a be-illetve kiszállás, valamint a madarakkal történő ütközés. Ám a WindSpeed nem aggódik, mert éppen elég ideje van már az iparban ahhoz, hogy olyan buborékot tudjon tervezni, mely minden követelménynek megfelel, és a cég szerint az Airbus már érdeklődött a lehetőség iránt, márpedig ha egyezségre jutnak, akkor a megrendeléstől számított 18 hónap múlva elérhetővé válik a géptetőn való utazás.

 

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

MALAGA, SPAIN - MAY 21: Head Coach, Zinedine Zidane of Real Madrid celebrates their championship with his players after the La Liga final match between Malaga and Real Madrid at La Rosaleda Stadium on May 21, 2017 in Malaga, Spain. Burak Akbulut / Anadolu Agency
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.