Tech

Telefon, tévé és laptop: ezeket keressük karácsonyra

Bár a "jobban teljesít" szlogennel sokan nem értenek egyet (és sokszor jogosan), a jelek szerint az online boltokban műszaki termékeket vásárlóknak tényleg bejött az élet. A tavalyinál több pénzt szórnak el a magyarok online vásárlásra az idei év végén, és még csak most jön a java.

Hazai webáruházak, az Extreme Digital, a MALL.HU és a Clickshop, adatain alapuló kutatást kaptunk az Inteltől, amely szerint a magyar internetes vásárlók átlagos költése folyamatosan emelkedik. Az is jól látható, milyen termékekre repül rá a hazai vásárló. Bár a három online áruház profilja eltérő, a lapostévé mindhárom cégnél a legkelendőbb két termék között található meg a 60 ezer forintnál drágább eszközök kategóriájában.

Míg a MALL.HU-nál a háztartási nagygépek eladásai erősek, az Extreme Digitalnál ezek mellett a középkategóriás és drágább okostelefonok és a laptopok is jól fogynak. A Clickshopnál leginkább a klasszikus IT-s termékek népszerűek a számítógéptől az okostelefonig. Bár az utóbbi társaságnál is a belépő kategóriás laptopokból adják el a legtöbbet, már szorosan felzárkózott ezek mögé a 2 az 1-ben kialakítású, tehát igény szerint táblagépként is használható modellek népszerűsége.

intel-webaruhaz-02

Horváth Richárd, az Intel kiskereskedelmi marketingmenedzsere szerint idén azért is nagyobb az érdeklődés a notebookok iránt, mert a vállalat kibővítette a munka mellett pihenésre is komfortosan használható, univerzális készülékekbe szánt lapkáinak körét: a 2 az 1-ben gépek az átlagfelhasználóknak szánt Atom processzor mellett már a nagyteljesítményű Core-termékcsalád, illetve a passzív hűtésű, energiatakarékos Core M lapkáival felszerelve is elérhetők.

A 60 ezer fornt alatti kategóriában egyébként a belépő szintű és középkategóriás okostelefonok, táblagépek, akciókamerák és pendrive-ok fogytak leginkább mostanában, új divat a drón, amely már felkerült a webáruházak toplistáira. Ezen kívül az okos otthon kiegészítői, például webkamerák iránt is egyre erősebb az igény.

A vásárlók neme szerint is jelentősen eltér a vásárolt termékek köre. Míg a nők a MALL.HU-nál leginkább mosógépet, tévét, illetve szépségápolási és takarítóeszközöket keresnek, az Extreme Digitalnál a konyhai eszközök mellett a kávéfőzőket és a babának szánt termékeket rendelik nagy számban. A Clickshopban a háztartási és szépségápolási termékek mellett a mobilos kiegészítőket választják nagy számban a hölgyek.

A „férfias” termékek közül a Clickshopnál az okostévék, a bluetoothos eszközök és a PC-alkatrészek kelendőek, a MALL.HU-nál a tévé mellett a barkács-, és sporttermékek népszerűek, míg az Extreme Digitalnál a legnagyobb számban tévét és okostelefont rendelnek a férfi vásárlók.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik