Tech

Holografikus szuperszemüveg segít az autóeladásban

Az autóvásárlók hamarosan már egy elképesztő kütyü révén ismerkedhetnek meg a legújabb járgányok rejtett titkaival.

A Microsoft idén év elején jelentette be azt a bizonyos Hololens nevezetű futurisztikus szemüveget, mely a viselője számára elmossa a valós- és a virtuális világ közötti határt: az igencsak ígéretesnek bizonyuló kütyü különleges holografikus tárgyakat jelenít meg az általunk látott valós térben, melyekkel akár interakcióba is bonyolódhatunk. A Hololens talán egyetlen hibája, hogy egyelőre még nem kapható: a készülék első fejlesztői példányait csak 2016-ban szállítják majd le.

A nem kevesebb mint 3000 dolláros szuperkütyüben többek közt a Volvo is komoly fantáziát lát, ugyanis a kínai tulajdonban lévő svéd autógyártó most arról számolt be, hogy a vásárlói a közeljövőben akár már a Hololens segítségével is megismerkedhetnek a legújabb autómodellekkel. Az ügyfeleknek egyszerűen csak fel kell venniük a Hololenst és máris megjelenik előttük a kiválasztott modell virtuális térbeli modellje: lehetőség nyílik többek közt arra, hogy a vásárlók betekintsenek a lemezek alá, illetve akár virtuális tesztvezetésre is sort keríthetnek.

A szenzorokkal és nagyteljesítményű chipekkel alaposan megpakolt szemüveg a Volvo munkatársai szerint olyan élethű élményt biztosít, hogy a vásárlójelöltek ténylegesen elhiszik, hogy egy valódi Volvóban foglalnak helyet. De persze a lehetőség továbbra is adott marad, hogy a kereskedésekben bárki belepattanjon egy igazi Volvoba, illatmintát vegyen a valódi bőrbevonatokról és valós kilométereket vezessen le egy rövidebb tesztút során. Hamarosan érkeznek egyébként az első önvezető Volvók is, melyek fejlesztésében többek közt a Hololens gyártója, a Microsoft is komoly szerepet vállal.

Snap1032

Ajánlott videó

Olvasói sztorik