Tech

És neked mik a leggyakrabban használt szavaid Facebookon?

Egy érdekes játék kapcsán elkezdtük felkutatni, milyen szavakat használunk leggyakrabban a közösségi médiában, ezek ugyanis könnyen jellemezhetnek minket egyénenként, és általánosságban is.

A Vonvon oldalán található egyik játék olyan, mint a sok száz hasonló: lépj be Facebook fiókoddal, és az összegyűjtött adatok majd jól megmondanak rólad valami fontosat. Itt viszont szerencsére nem arról van szó, hogy milyen csillagjegy jellemez téged, vagy melyik Disney hercegnőre hasonlítasz legjobban: az összekapcsolt Facebook fiókot átkutatva az alkalmazás egy “szó-saláta” formájában azt mutatja meg, melyek voltak a leggyakrabban használt szavak a postokban és megosztásokban.

Kissé tartottam a saját eredményeimtől, de végül rábukkantam pár kifejezetten érdekes trendre. Persze a névelők és rövid határozók dominálnak, nem hiába magasodik a többiek fölé az “az” szó olyanok mellett, mint “ez”, “ha”, vagy “már”. Engem azonban az lepett meg, hogy ennyiszer használtam az “isten”, “vallás”, vagy “szent” szavakat annak ellenére, hogy nem hiszek ilyesmiben.

facebook-leggyakoribb-szavak-02

A játékhoz kapcsolódva érdemes megnézni a nagyobb képet is, mivel léteznek statisztikák a nemzetközi és magyar szinten leggyakoribb kifejezésekre is. Nemzetközi szinten például találtunk egy ilyen listát:
1. Facebook (hm, a Facebookon a legtöbben a Facebookról beszélnek?)
2. Why (azaz “miért”)
3. Most (magyarul “legtöbb”)
4. World (tehát “világ”)
5. How (azaz “hogyan”)

Az alábbi lista pedig nőkre és férfiakra bontva mutatja meg a leggyakrabban használt szavakat a közösségi médiában. Látható, hogy a nőknél igenis vannak sztereotip kifejezések, így a vásárlásra, hajviseletre, érzelmekre vonatkozók, míg a férfiaknál… Nos, mondjuk úgy, hogy a szexuális együttlétre és ideges káromkodásra egyaránt használható szó mellett is jóval több a “fiús” dolog a sporttól a politikán át a videojátékokig.

facebook-leggyakoribb-szavak-03

Hazai Facebook statisztikát ugyan nem találtunk, de van egy érdekes kezdeményezés a Tinta könyvkiadó weboldalán, amely az adott évre legjellemzőbb szavakat kutatja. Itt a felhasználók adhatnak meg három szót, és évenként ezek alapján történik az átlagolás. 2014 ötven legjellemzőbb szava valóban elég jól körülírja a tavalyi esztendőt. Az év szava a válaszadók szerint a szelfi, ami megelőzi az unortodox, a startup, a rezsicsökkentés és az internetadó szavakat is. Azért ez is sokat elmond. Az ötvenes listában egyébként túltengenek a közéleti problémákkal kapcsolatos kifejezések a korrupciótól a mutyin át a diktatúráig és csalásig, és csak néhány egyéb témakör bukkan fel itt-ott, például az eső, a remény, a szeretet szavak esetében.

Kommentben várjuk egyrészt olvasóink eredményeit a saját leggyakoribb Facebook szavak terén, de kíváncsiak vagyunk mi is arra, hogy általánosságban mik lehetnek a 2015-ben, közösségi oldalakon használt legjellemzőbb, vagy legnépszerűbb kifejezések.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik