Tech

A Google ellen támad a Yahoo

A Mozilla segítségével a Yahoonak sikerült néhány százalékkal megrövidítenie a Google piacrészét.

A StatCounter legfrissebb adataiból kiderül, hogy 2014 decemberében a Google keresőmotorjának az Egyesült Államokbeli piaci részesedése öt éve nem látott szintre csökkent. No persze egyetlen percig sem kell aggódni a Google miatt, hiszen a cég keresőszolgáltatása még így is 75,2 százalékos részesedéssel rendelkezik.

A Google közel 2 százalékpontos visszaszorulása elsősorban annak következménye, hogy a Mozilla és a Google több mint 10 éves együttműködése nemrégiben megszakadt, és ennek következtében az USA-ban nemrégiben a Google helyett a Yahoo lett a Firefox webböngésző alapértelmezett, de természetesen bármikor módosítható keresője. Ennek következtében a Yahoo részesedése egyetlen hónap alatt 8,6 százalékról 10,4 százalékra növekedett. Az amerikai piacon a Google és a Yahoo közé a Microsoft-féle Bing van beékelődve, melynek piacrésze az elmúlt hónapban 12,1 százalékról 12,5 százalékra nőtt.

A Mozilla és a Yahoo öt esztendőre szóló együttműködési szerződése értelmében hamarosan világszerte Google-ről Yahoora fog váltani a Firefox böngésző. A két cég összefonódása az orosz és a kínai felhasználókat egyáltalán nem érinti, ezekben az országokban ugyanis marad a Baidu, illetve a Yandex Search az alapértelmezett kereső.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik