Ferrari's German driver Sebastian Vettel speak during a press conference in the paddock at the Circuit de Catalunya on March 2, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the second day of the second week of tests for the Formula One Grand Prix season.  / AFP / JOSEP LAGO
Forma-1

Vettel: Kaotikus a helyzet

24.hu
24.hu

2016. 03. 04. 20:41

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pénteken elfogadta a Forma-1-es autós gyorsasági világbajnokság időmérő edzéseire vonatkozó módosítási javaslatokat, így a rajtsorrendről döntő tréning új lebonyolítása már az ausztráliai idénynyitón életbe lép - írja az MTI.
Korábban a témában:

A FIA – miután Genfben tanácskozott a Motorsport Világtanáccsal – közleményben jelentette be, hogy a március 20-i Ausztrál Nagydíjtól kezdve már alkalmazzák a változtatásokat. Az időmérőket a csapatok képviselői a részvényesek által februárban egyhangúlag elfogadott módosításoknak megfelelően alakítják át. Ami nem változik, az a szombati időmérő időtartama, amely továbbra is – a szünetekkel együtt – 60 perc lesz.

Jómagam nem rajongok ezért az új lebonyolítási rendszerért, s úgy vélem, a többieknek sem tetszik

– nyilatkozta a Sky Sports televíziónak a négyszeres világbajnok Sebastian Vettel, a Ferrari német pilótája.

Nem igazán értjük, mi volt a gond a korábbi formátummal, s miért kellett rajta változtatni. Kissé kaotikusnak tűnik néhány héttel az idény kezdete előtt újragondolni bizonyos szabályokat és az időmérő lebonyolítását.

Ferrari's German driver Sebastian Vettel drives a car sporting a prototype protective cage over the cockpit, dubbed Halo, at the Circuit de Catalunya on March 4, 2016 in Montmelo on the outskirts of Barcelona during the fourth day of the second week of tests for the Formula One Grand Prix season.
It is understood that the International Motorsport Federation (FIA) wants Grand Prix teams to run with a new 'Halo' design on their cars.

 / AFP / Eric Alonso
Fotó: Europress fotóügynökség

Az első szakasz, az úgynevezett Q1 16 percig tart majd úgy, hogy hét perc után a leglassabb pilóta kiesik, majd minden további másfél perc elteltével újabb versenyző búcsúzik. A Q1-et követően 15 pilóta marad versenyben.

Az új Q2 15 perces lesz, ebben hat perc után esik ki az első versenyző, majd ugyancsak 90 másodpercenként követik őt a többiek. A szakasz végére nyolc pilóta marad.

A 14 perces Q3-ban már 5 perc után megkezdődik a létszámcsökkenés, majd a másfél percenkénti kiesések után az utolsó 90 másodpercre már csak két pilóta marad. Ők döntik el egymás közt, hogy kié lesz a pole pozíció.

Az új rendszerrel – amelynek célja, hogy a korábbinál több legyen az izgalom – az autók az eddigieknél jóval több időt töltenek majd a pályán. Az idei első időmérőt március 19-én rendezik Melbourne-ben.

Kommentek

Vissza a 24.hu nyitóra
Folytatódik a Ferrari erőfitogtatása