US cyclist Lance Armstrong speaks to the press in Rodez, southwest France, prior to ride a stage of The Tour De France for a leukaemia charity, a day ahead of the competing riders, on July 17, 2015. For the first time since he was stripped of his seven Tour de France titles, Armstrong rode a stage of the famous race for charity.  The charity, the brainchild of former England football international Geoff Thomas who beat leukaemia, aims to raise "around £1 million" (1.4 million euros, $1.5m) mainly via sponsorship garnered by the 10 other amateur cyclists riding the route. AFP PHOTO / STEPHANE DE SAKUTIN / AFP PHOTO / STEPHANE DE SAKUTIN
Sport

Lance Armstrong visszautasítja a “motordoppinggal” kapcsolatos vádakat

24.hu
24.hu

2017. 01. 30. 15:58

A Sky csapat és a tiltott szerek használata miatt lebukott Lance Armstrong is visszautasította, hogy mini motorokkal turbózták volna fel kerékpárjaikat. Az amerikai CBS televízió vasárnap esti műsora új információkkal szolgált a régóta napirenden lévő témával kapcsolatban.

A magyar mérnök, Varjas István a “60 Minutes” című műsorban úgy nyilatkozott, hogy 1998-ban közvetítőn keresztül eladott egy motort egy meg nem nevezett vevőnek, aki tíz évre kizárólagosságot kapott.

Armstrong sikersorozata a Tour de France-on egy évvel később, 1999-ben kezdődött, szisztematikus doppingolás miatt azonban 2012-ben mind a hét Tour-győzelmétől megfosztották. Az ex-versenyző most ügyvédjén keresztül cáfolta, hogy valaha is ilyen motort használt volna.

Varjas emellett elmondta – és közlése szerint ezt az információt már a francia rendőrséggel is megosztotta -, hogy a 2015-ös Tour de France előtt több kerékpárt is eladott egy ügyfélnek, akinek a személyazonosságát nem ismeri. Ezekben a bringákban a segédmotort a hátsó kerék csapágyába szerelték be, és egy rejtett gomb megnyomásával megkönnyítette a pedálozást – a súlya azonban körülbelül 800 gramm volt.

A 2015-ös francia körverseny egyik időfutama előtt a nemzetközi szövetség (UCI) minden kerékpárt lemért és a CBS információi szerint a Sky csapat minden versenygépe 800 grammal többet nyomott, mint a többieké.

A súly minden. Ha egy kerékpár egy kilóval többet nyom, senki nem akarna azzal tekerni

– mondta az 1986-ban, 1989-ben és 1990-ben Tour-győztes Greg Lemond.

A Tour de France legutóbbi öt kiírásából négyet a brit Sky versenyzője – 2012-ben Bradley Wiggins, 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban Chris Froome – nyert meg. A csapat szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta: soha nem használtak mechanikai segítséget, és a súlykülönbséget a jobb aerodinamikai jellemzőkkel lehet magyarázni. Hozzátette: 2015-ben az UCI minden kerékpárt szabályosnak talált.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

Budapest, 2017. január 23.
A veronai buszbaleset egyik túlélőjét (j) öleli egy lány a Szinyei Merse Pál Gimnáziumnál 2017. január 23-án. Január 20-án éjjel az olaszországi Verona közelében balesetet szenvedett egy magyar fiatalokat szállító busz, tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok és egyikük családja utazott.
MTI Fotó: Kallos Bea
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.