Sport
US cyclist Lance Armstrong speaks to the press in Rodez, southwest France, prior to ride a stage of The Tour De France for a leukaemia charity, a day ahead of the competing riders, on July 17, 2015. For the first time since he was stripped of his seven Tour de France titles, Armstrong rode a stage of the famous race for charity.  The charity, the brainchild of former England football international Geoff Thomas who beat leukaemia, aims to raise "around £1 million" (1.4 million euros, $1.5m) mainly via sponsorship garnered by the 10 other amateur cyclists riding the route. AFP PHOTO / STEPHANE DE SAKUTIN / AFP PHOTO / STEPHANE DE SAKUTIN

Lance Armstrong visszautasítja a “motordoppinggal” kapcsolatos vádakat

24.hu
24.hu

2017. 01. 30. 15:58

A Sky csapat és a tiltott szerek használata miatt lebukott Lance Armstrong is visszautasította, hogy mini motorokkal turbózták volna fel kerékpárjaikat. Az amerikai CBS televízió vasárnap esti műsora új információkkal szolgált a régóta napirenden lévő témával kapcsolatban.

A magyar mérnök, Varjas István a “60 Minutes” című műsorban úgy nyilatkozott, hogy 1998-ban közvetítőn keresztül eladott egy motort egy meg nem nevezett vevőnek, aki tíz évre kizárólagosságot kapott.

Armstrong sikersorozata a Tour de France-on egy évvel később, 1999-ben kezdődött, szisztematikus doppingolás miatt azonban 2012-ben mind a hét Tour-győzelmétől megfosztották. Az ex-versenyző most ügyvédjén keresztül cáfolta, hogy valaha is ilyen motort használt volna.

Varjas emellett elmondta – és közlése szerint ezt az információt már a francia rendőrséggel is megosztotta -, hogy a 2015-ös Tour de France előtt több kerékpárt is eladott egy ügyfélnek, akinek a személyazonosságát nem ismeri. Ezekben a bringákban a segédmotort a hátsó kerék csapágyába szerelték be, és egy rejtett gomb megnyomásával megkönnyítette a pedálozást – a súlya azonban körülbelül 800 gramm volt.

A 2015-ös francia körverseny egyik időfutama előtt a nemzetközi szövetség (UCI) minden kerékpárt lemért és a CBS információi szerint a Sky csapat minden versenygépe 800 grammal többet nyomott, mint a többieké.

A súly minden. Ha egy kerékpár egy kilóval többet nyom, senki nem akarna azzal tekerni

– mondta az 1986-ban, 1989-ben és 1990-ben Tour-győztes Greg Lemond.

A Tour de France legutóbbi öt kiírásából négyet a brit Sky versenyzője – 2012-ben Bradley Wiggins, 2013-ban, 2015-ben és 2016-ban Chris Froome – nyert meg. A csapat szóvivője ugyanakkor hangsúlyozta: soha nem használtak mechanikai segítséget, és a súlykülönbséget a jobb aerodinamikai jellemzőkkel lehet magyarázni. Hozzátette: 2015-ben az UCI minden kerékpárt szabályosnak talált.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

383356 17: The execution bed sits empty on Death Row April 25, 1997 at Texas Death Row in Huntsville, Texas. About 450 prisoners are on the Row. Texas has the most executions in the US each year. The inmates are executed by lethal injection. (Photo by Per-Anders Pettersson/Liaison)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.