Mobil

Így működik majd a méregdrága, holografikus kijelzős csúcsmobil

Néhány hónapja a RED nevű kameragyártó meglepő bejelentéssel sokkolta a techvilágot: egy olyan okostelefonon dolgozik, ami „holografikus kijelzőt” kap. Csak azt nem árulták el a Hydrogen nevű telefonnal kapcsolatban, hogy egészen pontosan mit is takar a technológia, és miképp kell elképzelni egy „holografikus médiaeszközt”. Mindennek fejébe a telefon egészen borsos árat kap, 1195 dollárért lehet előrendelni úgy, hogy a felhasználók még szinte semmit nem láthattak belőle.

A válasz a nagy kérdésre egy sajtóközlemény formájában érkezett: a RED a HP kutató laborjának mellékprojektjeként alapított Leia (igen, mint a Star Warsban) nevű startup technológiáját fogja felhasználni kizárólagos partnerség keretén belül. De hogy kell elképzelni működésben a technológiát?

A cég koncepcióvideója talán közelebb visz a megoldáshoz:

Az alapötlet, hogy a kijelző a szem számára 3D-snek tűnő objektumokat vetít ki, például egy térképes applikáció olyan épületmodellt jeleníthet meg, ami optikailag úgy tűnik, mintha kiemelkedne a kijelzőből. A térhatás eléréséhez a hagyományos LCD panel nanostruktúrákból álló plusz réteget kap, ami a Leia állítása szerint nem befolyásolja negatívan a kijelző minőségét, az akkumulátor fogyasztását, vagy a mobil vastagságát.

Ezek az úgynevezett “light field” kijelzők több olyan, háttérmegvilágítást kapó LCD réteget használnak, amik két különböző szögből láttatják adott objektumot a két szem számára, ez eredményezi a 3D-s hatást.

Drága mulatság a világ első holografikus mobilja
Bármit is jelentsen a holografikus kijelző.

A Hydrogen One okostelefont kétféle változatban adják ki: 1200 dollárért (kb. 326 ezer forint) az alumíniumból, míg 1600 dollárért (kb. 435 ezer forint) a titánból készült modellhez juthatunk hozzá (természetesen ezt adóterhek és szállítás nélkül kell érteni). Az előrendelés már elindult a RED weboldalán, de a szállítást csak 2018 első negyedévében kezdik meg.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik